مخالفت بیش از نیمی امریکایی ها با شرکت بایدن در انتخابات

© AP Photo / Gerald HerbertДебаты между Дональдом Трампом и Джо Байденом в Атланте
Дебаты между Дональдом Трампом и Джо Байденом в Атланте  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2024
عضو شوید
بیش از 60 درصد امریکایی ها فکر می کنند رئیس جمهور کنونی این کشور باید در انتخابات جایش را به کسی دیگری بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط گروه مشاوره Morning Consult که از سوی خبرگزاری Axios به نشر رسیده، آمده است: بیش از نیمی از رای دهندگان امریکایی (60 درصد) بر این باورند، که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا باید در انتخابات ریاست جمهوری آینده جایگزین شود.
در مقاله این ویبگاه آمده است: "اکثریت رأی دهندگان، 60 درصد بر این باورند، که بایدن پس از کارکردش در مناظره روز پنجشنبه، "قطعاً" یا "احتمالاً" به عنوان نامزد دموکرات ها جایگزین شود".
© Carlos Barriaترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2024
ترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
بیشتر پاسخ دهندگان (57 درصد) در میان کسانی که این مناظره را تماشا کردند، براین باورند، که ترامپ بهتر از بایدن کار کرد. این دیدگاه را 19 درصد از رأی دهندگان دموکرات، 60 درصد از رأی دهندگان مستقل و 93 درصد از رأی دهندگان جمهوری خواه دارند. این نظرسنجی به صورت آنلاین بین 2068 پاسخ دهندگان انجام شد. خطا +/- 2 درصد بود.
رسانه های امریکایی موافق هستند، که بایدن در نخستین مناظره با رئیس جمهور پیشین امریکا دونالد ترامپ که جمعه شب در آتلانتا برگزار شد، کارکرد ضعیفی داشت. رئیس جمهور کنونی امریکا لکنت زد و مکث کرد و همیشه افکار خود را به روشنی بیان نکرد و در پایان مراسم، دوربین تلویزیون لحظه ای را شکار کرد که همسرش جیل به بایدن کمک کرد تا از زینه ها پایین برود. اکنون سیاستمداران و روزنامه نگاران می گویند، که دموکرات ها ممکن است بایدن را به عنوان یک رقیب کنار بگذارند و نامزد دیگری را جایگزین او کنند. از نظر تئوری، حزب چنین فرصتی را در کنوانسیون در ماه اگوست خواهد داشت، اما در عمل حذف بایدن، که در انتخابات مقدماتی پیروز شد، از رقابت دشوار خواهد بود، مگر اینکه خودش از شرکت در آن امتناع کند. در عین حال، ستاد رئیس جمهور کنونی می گوید، که او قرار نیست تسلیم شود و از رقابت بیرون شود.
یادآوری می کنیم، که دومین مناظره بایدن و ترامپ قرار است در 10 سپتمبر برگزار شود. انتخابات ریاست جمهوری امریکا پنجم نومبر برگزار می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала