جزئیات کودتای ناکام نظامی در بولیویا + عکس و ویدیو

© AP Photo / Juan KaritaСолдаты собираются возле президентского дворца на площади Мурильо в Ла-Пасе, Боливия
Солдаты собираются возле президентского дворца на площади Мурильо в Ла-Пасе, Боливия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2024
عضو شوید
روز چهارشنبه، رسانه های بولیویا از تجمع نظامی در پلازا موریلو در لاپاز، جایی که ساختمان های دولتی در آن واقع شده است، خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از دیدار رئیس جمهور بولیویا و جنرال شورشی از سوی اسپوتنیک به نشر رسیده است، که در آن لوئیس آرس رئیس جمهور بولیویا، شخصاً با جنرال خوان خوزه زونیگا، رهبر کودتاچیان در بولیویا گفت و گو می کند - ویدئویی از دیدار رو در روی آنها به اسپوتنیک فرستاده شده است.
این دیدار پیش از سخنرانی آرس برای ملت و تعیین رهبری نظامی جدید در کاخ لاپاز برگزار شد و سپس دستگیری زونیگا اعلام شد.
این ویدیو نشان می دهد، که اوضاع در اتاقی که افراد زیادی در آن جمع شده اند بسیار متشنج است. حاضران به طور دوره ای فریاد می زنند و گفت و گوی بین رئیس جمهور و جنرال را خفه می کنند. در این ویدئو، آرس به ارتش دستور می دهد، که به پایگاه های شان بازگردند، اما آنها امتناع می کنند. آرس گفت: "نظامیانی که اکنون در تمام مناطق مسکونی است. آنها را حذف کنید! این یک دستور است".
روز چهارشنبه، رسانه های بولیویا از تجمع نظامی در پلازا موریلو در لاپاز، جایی که ساختمان های دولتی در آن واقع شده است، خبر دادند. تجهیزات ویژه به میدان آورده شد. ارتش به رهبری جنرال زونیگا که به گفته رسانه های محلی پیش از این از سمت فرماندهی ارتش برکنار شده بود، با بکارگیری از یک نفربر زرهی تلاش کردند به کاخ ریاست جمهوری نفوذ کنند.
آرس رهبر بولیویا خواستار احترام به دموکراسی شد و آنچه را که در حال وقوع بود تلاش برای کودتا خواند. سران بسیاری از کشورهای خارجی در پشتیبانی از او صحبت کردند. ناآرامی ها در میدان لاپاز نزدیک به سه ساعت به طول انجامید. درهمه ای این مدت رئیس جمهور درون کاخ بود. او ملت را خطاب قرار داد و فرماندهی جدید ارتش را گماشت، و از نظامیان خواست میدان را ترک کنند. سربازان دستور را اجرا کردند. جنرال زونیگا و دو رهبر نظامی دیگر دستگیر شدند. در نتیجه کودتا 9 نفر زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала