آسانژ پس از آزادی وارد استرالیا شد + ویدیو

© Photo / Official Social media account of WikiLeaksОснователь Wikileaks Джулиан Ассанж перед вылетом в Австралию
Основатель Wikileaks Джулиан Ассанж перед вылетом в Австралию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2024
عضو شوید
بنیانگذار ویکی لیکس، پس از تصمیم دادگاه مبنی بر آزادی وی، وارد استرالیا شد.
به گزارش اسپوتنیک، برپایه ای داده های سرویس Flightradar، جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، پس از تصمیم دادگاه مبنی بر آزادی وی، وارد استرالیا شد.
برپایه گزارش این ویب سایت، هواپیمای آسانژ نزدیکای ساعت 12:37 به وقت مسکو به زمین نشست.
پیش از این، دادگاه جزایر ماریانای شمالی آسانژ را مردی آزاد اعلام کرد و به او اعتباری برای مدتی که پیش از این خدمت کرده بود، اعطا کرد.
آسانژ صبح روز 24 جون پس از توافق با دادستان های امریکایی بر سر اعتراف جزئی گناه از زندان بریتانیا آزاد شد. این اعتراف به او اجازه داد پس از پنج سالی که این روزنامه‌نگار پشت میله‌های زندان گذرانده بود، آزاد شود. آزادی آسانژ پیش از این در مکزیک، کلمبیا، برزیل، نیکاراگوئه و کوبا مورد استقبال قرار گرفته بود.
فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران این رویداد را یک پیروزی برای روزنامه نگاران در سراسر جهان خواند.
یادآوری می کنیم، که آسانژ روزنامه نگار استرالیایی در پیوند با کارش در ویب سایت ویکی لیکس که با هدف انتشار اسناد محرمانه تأسیس شده بود، شهرت جهانی به دست آورد. در سال 2010، این سایت یک فیلم ویدئویی پنهانی عمومی از ارتش ایالات متحده منتشر کرد که نشان می داد چگونه حداقل 18 غیرنظامی پس از یورش چرخبال نیروی هوایی ایالات متحده در بغداد در سال 2007 کشته شدند. در سال 2010، این سایت همچنین آغاز به انتشار 250000 سند دیپلماتیک امریکایی کرد. در ایالات متحده، موسس ویکی لیکس به 18 اتهام جنایی متهم شد که به دلیل افشای بزرگترین مجموعه اطلاعات طبقه بندی شده در تاریخ این کشور، در مجموع با 175 سال زندان روبرو شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала