حماس: روسیه باید ضامن آتش بس در نوار غزه باشد

© AP Photo / Majdi MohammedПалестинцы осматривают руины дома боевика ХАМАС, который был разрушен израильскими войсками в деревне Наалин
Палестинцы осматривают руины дома боевика ХАМАС, который был разрушен израильскими войсками в деревне Наалин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2024
عضو شوید
حماس پافشاری می کند، که روسیه باید ضامن آتش بس باشد.
به گزارش اسپوتنیک، موسی ابومرزوق معاون دفتر سیاسی حماس به اسپوتنیک گفت: جنبش فلسطینی حماس همچنان پافشاری دارد، که روسیه باید ضامن آتش‌بس در نوار غزه باشد.
مرزوق گفت: "ما همچنان اصرار داریم که روسیه ضامن چنین توافق آتش بسی باشد، زیرا بدیهی است که امریکا در کنار اسرائیل است و موضع آنها خالص نیست. موضع روسیه منصفانه تر، برای همه طرف ها پذیرفتنی تر است و آماده است در این راستا اقدام کند. ما می خواهیم به هژمونی ایالات متحده و نفوذ یک جانبه آن بر مسئله فلسطین پایان دهیم".
ادعا حماس به محکمه اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2024
حماس از روسیه تقاضایی تضمین امنیت در غزه نمود
ابومرزوق: هیچ پاسخی به دیدگاه های ما درباره ای توافق آتش و بس و تبادل اسیران داده نشده است
موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد، که اسرائیل اصلاحات ارائه شده از سوی جنبش حماس درباره ای پیشنهادات میانجیگران برای تطبیق آنها با قطعنامه شورای امنیت و همچنین پیشنهاد ارائه شده از سوی جو بایدن رئیس جمهور امریکا را رد کرده است.
موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس به اسپوتنیک گفت: "حماس پیشنهادی جامع درباره انجام تبادل اسیران ارائه کرد، اصلاحاتی از سوی حماس ارائه شد تا این پیشنهادها با قطعنامه شورای امنیت و تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری مطابقت داشته باشد، اما اسرائیل با آنها موافقت نکرد".
وی افزود: "ما با قطعنامه شورای امنیت و همچنین با پیشنهادات جو بایدن رئیس جمهور امریکا که در قطعنامه شورای امنیت ارائه و تدوین شده بود، موافقت کردیم. اما درست نگفته بودند که اسرائیل با این طرح موافقت کرده است".
وی اظهار داشت: "اسرائیل هنوز با آنچه در قطعنامه شورای امنیت آمده یا آنچه بایدن گفته است موافقت نکرده است. تل آویو همچنان اصرار به ادامه جنگ دارد".
معاون دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: "تلاش‌های قطر برای هدایت روند میانجی‌گری میان طرف‌ های فلسطینی و اسرائیلی برای بر طرف کردن شکاف بین دو طرف همچنان ادامه دارد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала