مشاور سرپرست وزارت خارجه طالبان: اشتراک‌کنندگان نشست ویانا "یک جمع سرگردان" هستند

© National Resistance Front of Afghanistanجبهه مقاومت: در نشست ویانا ما به تفاهم پیشگامانه ای برای یک مخالفت گسترده تر در برابر طالبان رسیدیم
جبهه مقاومت: در نشست ویانا ما به تفاهم پیشگامانه ای برای یک مخالفت گسترده تر در برابر طالبان رسیدیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2024
عضو شوید
یکتن از مشاوران سرپرست وزارت خارجه طالبان اشتراک‌کنندگان نشست ویانا را "جمع سرگردان" خطاب کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، ذاکر جلالی، یکی از مشاوران امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در واکنش به نشست ویانا گفته است، که "هیچ کسی حاضر نیست روی حرف‌های میان‌تهی مهره‌های سوخته حساب باز کند".
او در نوشته‌ای در ایکس اشتراک‌کنندگان نشست ویانا را "جمع سرگردان" خطاب کرده است.
جبهه مقاومت: در نشست ویانا ما به تفاهم پیشگامانه ای برای یک مخالفت گسترده تر در برابر طالبان رسیدیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2023
احمد مسعود نشست ویانا: مقاومت مسلحانه در برابر طالبان در حال افزایش است
نشست ویانا دیروز (دوشنبه، 4 سرطان) با حضور 70 چهره سیاسی و مدنی مخالف طالبان در اتریش برگزار شد.
این نشست در آستانه نشست سوم دوحه به میزبانی سازمان ملل متحد برگزار شده است، که در آن صرفاً طالبان با نمایندگان ویژه جامعه جهانی به گفت‌وگو خواهند پرداخت.
پیش از این دیدبان حقوق‌بشر گفت که حضور زنان و جامعه مدنی افغانستان بنابر خواست طالبان از سوی ملل متحد از نشست سوم دوحه حذف شد‌ه است.
اما روزا اوتونبایوا، رییس هیئت دفتر سازمان ملل در کابل ( یوناما) گفت، که پس از نشست‌های اصلی دوحه نمایندگان ویژه کشورها با نمایندگان زنان و جامعه مدنی نیز دیداری خواهند داشت.
در همین حال ذاکر جلالی در واکنش به نشست ویانا افزوده‌ است: "آنانی که از خود نه طرح دارند، نه پشتیبانی مردمی و نه هم درکی از سیاست بین‌الملل و باز هم چشم امید به اقدام خارجی دوخته‌اند، محکوم به شکست هستند".
در نشست ویانا احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی، داکتر رنگین دادفر سپنتا مشاور پیشین امنیت ملی، محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، داوود ناجی عضو ارشد جبهه آزادی افغانستان و شماری دیگر از چهره‌های سیاسی و مدنی افغانستان شرکت داشتند و سخنرانی کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала