آسانژ از زندان بریتانیا آزاد شد/ او اکنون در بانکوک است + ویدیو

© Sputnik / Alex McNaughton /  مراجعه به بانک تصاویر Сооснователь WikiLeaks Джулиан Ассанж на балконе здания посольства Эквадора в Лондоне
Сооснователь WikiLeaks Джулиан Ассанж на балконе здания посольства Эквадора в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2024
عضو شوید
بنیانگذار ویکی لیکس از زندان بریتانیا آزاد شده و به استرالیا می رود.
به گزارش اسپوتنیک، حساب کاربری ویکی لیکس در شبکه اجتماعی ایکس گزارش داد، که جولیان آسانژ از زندان در بریتانیا آزاد شده و به زادگاهش استرالیا پرواز می کند.
در این بیانیه آمده است: "جولیان آسانژ آزاد است".
ویکی لیکس توضیح داد، که روز پیش، دادگاهی در لندن تصمیم گرفت آسانژ را به قید وثیقه از زندان بلمارش آزاد کند، جایی که او 1901 روز در تلاش برای به چالش کشیدن استرداد به ایالات متحده بود. ویدئویی که همراه این خبر نشر شده است، آسانژ ریش تراشیده شده را نشان می دهد که پیش از اینکه از زینه ها به سوی هواپیما برود، یک تکه کاغذ و یک خودکار در دست دارد.
در پیام این خبرگزاری آمده است: "پس از بیش از پنج سال گذراندن شبانه روز 23 ساعت در یک سلول 2 در 3 متری در انزوا، او به زودی با همسرش استلا آسانژ و فرزندانی که تنها پدرشان را پشت میله های زندان دیده اند، دیدار خواهد کرد".
همسر آسانژ تایید کرد که او در بانکوک به سر می برد
استلا روز همسر آسانژ امروز سه‌شنبه گفت، جولیان آسانژ، روزنامه‌نگار استرالیایی و بنیانگذار ویکی‌لیکس، در حال حاضر در بانکوک پیش از رفتن به جزایر ماریانای شمالی متعلق به ایالات متحده برای نشست شنود به سر می‌برد.
پیش از این خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود، که هواپیمای حامل آسانژ پیش از حرکت به سوی جزایر ماریانای شمالی در اقیانوس آرام در بانکوک توقف می کند تا سوخت گیری کند. نشست شنود روز چهارشنبه ساعت 9 صبح به وقت محلی (2:00 به وقت مسکو) برگزار می شود.
او به رادیو بی بی سی گفت: "او در حال حاضر در بانکوک به سر می برد".
پیش از انتشار خبر آزادی وی، گزارش هایی مبنی بر آماده شدن وی برای وارد شدن به معامله با دادستان های ایالات متحده درباره ای اعتراف جزئی گناه به جای محکومیتی که پیش از این گذرانده شده بود، منتشر شده بود.
به گفته سی بی اس، این معامله باید به طور کامل همه ای دادخواهی حقوقی در برابر آسانژ را برطرف کند. این کانال تلویزیونی تصریح می کند که "نهایی" آن روز چهارشنبه در دادگاه منطقه فدرال جزایر ماریانای شمالی، متعلق به ایالات متحده در اقیانوس آرام، انجام خواهد شد.
آسانژ با بنیانگذاری ویب‌سایت ویکی‌لیکس، که در آن صدها هزار مطلب محرمانه منتشر شد، شهرت جهانی به دست آورد، به‌عنوان نمونه، فیلم‌های ویدیویی از کشته شدن غیرنظامیان عراقی در نتیجه یورش یک چرخبال امریکایی در بغداد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала