واکنش کنگرس امریکا به حمله قوای اوکراین در سواستوپل

© Sputnik / Igor Mikhalev Здание конгресса США в Вашингтоне
Здание конгресса США в Вашингтоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2024
عضو شوید
گرین نماینده کنگرس از حمله نیروهای مسلح اوکراین با راکت های ATACMS به سواستوپل انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان امریکا در شبکه اجتماعی ایکس به تندی درباره حمله نیروهای مسلح اوکراین به سواستوپل با راکت های امریکایی ATACMS گفت: "این اتفاق نباید می افتاد".
"این نباید اتفاق می افتاد. تصور کنید اگر روسیه با استفاده از یک ماهواره روسی، مهمات خوشه ای را به ساحلی در فلوریدا پرتاب کند. تنها سرحدی که قوای ایالات متحده قرار است از آن محافظت کند، سرحد خود ما است و قانون اساسی دولت فدرال را مؤظف می کند که از آن محافظت کند".
بنابراین او در مورد پست یکی از کاربران که تعجب می کرد که آیا این واقعیت که نیروی هوایی ایالات متحده از هواپیماهای بدون سرنشین اکتشافی خود برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در سواستوپل با مهمات خوشه ای ارائه شده توسط واشنگتن استفاده می کند یا نه یک تحریک آمیز است یا خیر، اظهار نظر کرد. وی این پست را با عکسی از منبع مانیتورینگFlightradar همراه کرد که مسیر پرواز پهپاد آمریکایی RQ-4 در بحیره سیاه را به تصویر می کشد.
حمله تروریستی در کیف روز یکشنبه در ساعت 12:15 به وقت مسکو رخ داد. به گفته وزارت دفاع، نیروهای مسلح اوکراین تلاش کردند تا سواستوپل را با پنج راکت ATACMS تهیه شده توسط ایالات متحده با کلاهک های خوشه ای مورد حمله قرار دهند. قوای روسیه چهار نفر از آنها را ساقط کرد، اما یکی از آنها با دافع هوایی منحرف شد و بر فراز شهر منفجر شد. میخائیل رازوژایف والی سواستوپل گزارش داد که ساحلی که افراد با کودکان در آن استراحت می کردند مورد حمله نیروهای مسلح اوکراین قرار گرفت.
Мария Захарова на пресс-конференции министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2024
واکنش زاخارووا نسبت به تصمیم احتمالی امریکا برای بستن مرکز روادید روسیه
بر اساس آخرین اطلاعات، چهار نفر از جمله دو کودک در نتیجه این حمله تروریستی کشته شدند. 151 نفر دیگر زخمی شدند که 82 نفر از آنها در شفاخانه بستری شدند - 55 بزرگسال و 27 کودک. دوشنبه 24 جون در سواستوپل و جمهوری کریمه روز عزای عمومی اعلام شده است.
همانطور که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ایالات متحده به همراه مقامات اوکراینی مسئول حمله عمدی نیروهای مسلح اوکراین به این شهر هستند. آنها تاکید کردند که تمام ماموریت های پروازی راکتهای عملیاتی-تاکتیکی ATACMS توسط متخصصین امریکایی بر اساس گزارشات اکتشافی ماهواره ای خودشان وارد می شود. به گزارش پرتال فلایت رادار، در جریان حمله نیروهای مسلح اوکراین به سواستوپل، یک پهپاد شناسایی امریکایی RQ-4B Global Hawk بر فراز بجیره سیاه در حال چرخش بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала