از آغاز عملیات زمینی در غزه 315 سربازان اسرائیلی کشته شده اند

© AFP 2023 / Bashar Talebحمله هوایی دوباره اسرائیل به نوار غزه
حمله هوایی دوباره اسرائیل به نوار غزه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2024
عضو شوید
شمار نظامیان اسرائیلی کشته شده از زمان آغاز عملیات زمینی علیه حماس در نوار غزه به 315 نفر افزایش یافت.
به گزارش اسپوتنیک اسرائیل به نقل از قوای اسرائیل گزارش داد: "قوای مسلح اسرائیل از کشته شدن یک سرباز اسرائیلی در جریان نبرد در جنوب نوار غزه خبر داد. به این ترتیب شمار سربازان کشته شده در جریان حمله زمینی به حماس و طی عملیات در سرحد با غزه به 315 نفر رسید."
قابل ذکر است که صبح روز هفتم اکتوبر 2023، اسرائیل مورد حمله راکتی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی قوای اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار راکت اندخت شده است. علاوه بر این، قوای حماس پس از حملات راکتی گسترده، به مناطق سرحدی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. بیش از 200 نفر را به گروگان گرفتند. به گفته مقامات، حدود 1.2 هزار نفر جان خود را از دست دادند.
"
چند روز پس از این حمله، قوای اسرائیل از محاصره کامل این منطقه و عملیات "شمشیرهای آهنین" خبر داد و تامین آب، برق، سوخت، غذا و دارو را متوقف کرد.
بنا به اعلام وزارت صحت عامه غزه، تاکنون بیش از 37 هزار و 500 نفر کشته و بیش از 85 هزار نفر زخمی شدند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری های نظامی را متوقف کنند. براساس موضع مسکو، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس راهکار "دو دولتی" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است، راه حل که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، مبنی بر ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین بود، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала