50 کشته و ناپدید در یورش های امروز اسرائیل به غزه

© AFP 2023 / Eyad BabaПалестинская девочка в центральной части сектора Газа
Палестинская девочка в центральной части сектора Газа  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2024
عضو شوید
جنگنده‌های اسرائیل در ادامه جنایت هایش امروز هم غزه را بمباران کردند، که تا این لحظه، 38 کشته، 14 ناپدید و 50 زخمی بر جا گذاشته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، دفتر رسانه ای دولت حماس در غزه امروز شنبه خبر داد، که اسرائیل در ادامه جنایت هایش از صبح امروز، چهار محله را در شهر غزه هدف قرار داده است.
خبرگزاری "سما" به نقل از این دفتر گزارش داد، صهیونیستها در این یورش ها اردوگاه "الشاطی" و محله‌های "التفاح"، "الشجاعیه" و "الزیتون" را هدف قرار دادند، که در جریان آن 38 نفر به شهادت رسیده‌اند. در یورش های صهیونیستها همچنین 14 نفر نیز ناپدید شده و در زیر آوارها گیر مانده‌اند. کما اینکه این یورش ها، 50 فلسطینی دیگر زخمی شدند که وضعیت برخی از آنان وخیم است.
Палестинская молодежь раскачивается на электрических кабелях в лагере беженцев Аль-Магаз, Палестина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2024
سازمان ملل: بیشتر زمین های قابل کشت در نوار غزه آسیب دیده است
وزارت بهداشت غزه، چاشت امروز اعلام کرد، که در جریان 24 ساعت گذشته 101 فلسطینی در غزه به شهادت رسیده‌اند و 169 نفر دیگر زخمی شده‌اند. به گفته این نهاد فلسطینی، شمار شهیدان فلسطینی به 37 هزار و 551 نفر افزایش یافته و شمار زخمیان نیز به 85 هزار و 911 نفر رسیده است.
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر 2023 مورد حمله موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از این، جنگجویان جنبش حماس فلسطین وارد مناطق مرزی شده و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را به گروگان گرفتند. به گفته مقامات، حدود 1.2 هزار نفر جان خود را از دست دادند.
نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در نوار غزه آغاز کردند که شامل حملات به اهداف غیرنظامی بود. اسرائیل محاصره کامل این منطقه را اعلام کرد: تامین آب، برق، سوخت، غذا و دارو متوقف شد.
به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از 37 هزار نفر کشته و حدود 85.9 هزار نفر زخمی شدند. نوار غزه عملا به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شده است و اسرائیل در حال آماده شدن برای عملیات زمینی در رفح است که آخرین سنگر حماس محسوب می شود.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس مواضع مسکو، حل و فصل تنها بر اساس فرمول مصوب شورای امنیت سازمان ملل با ایجاد کشور فلسطین در مرزهای 1967 با پایتخت آن در قدس شرقی امکان پذیر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала