هشدار پاکستان به طالبان: از بین بردن تروریسم هنوز هم نخستینگی ما است

© https://twitter.comمنیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل
منیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2024
عضو شوید
در ادامه تنش‌ها در پیوند پاکستان و افغانستان، نماینده اسلام آباد در نشست شورای امنیت سازمان ملل، خواستار اعمال فشار بر طالبان برای توقف "یورش های تروریستی فرامرزی" شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد گفت، که شورای امنیت سازمان ملل از طالبان بخواهد مانع یورش ها بر پاکستان شود.
منیر در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت، که به رغم وعده‌های پیشین حاکمان افغانستان، آنها "قاطعانه" اقدامات گروه تحریک طالبان را متوقف نکرده‌اند.
طالبان میگویند:« 150 هزار امریکایی نتوانستند ما را مغلوب کنند» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2024
ارتش پاکستان: تحریک طالبان پاکستان با بکارگیری از خاک افغانستان در پاکستان فعالیت می‌کند
وی تصریح کرد، که هنوز هم "از بین بردن تروریسم در داخل و از (منشاء) افغانستان، بالاترین نخستینگی برای جامعه جهانی، همسایگان افغانستان و خود افغانستان است".
مقام‌های پاکستان یورش های ماه‌های پسین در درون این کشور را به گروه "تحریک طالبان" نسبت داده و بارها از افغانستان انتقاد کرده است. اسلام آباد، تحریک طالبان را گروه تروریستی می‌داند و گفته که اعضای آن در افغانستان حضور دارند.
نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت، که "از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهم از دولت طالبان بخواهد پیوندهایش با گروه تحریک طالبان و نیروهای وابسته به آن را قطع کند، مانع یورش های فرامرزی آنها بر پاکستان شود، تروریستان گروه تحریک طالبان را خلع سلاح کند، رهبری آنها را بازداشت کند و تحویل پاکستان دهد".
پاکستان پسین ها به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شد. این شورا 15 عضو دارد که 5 عضو آن دائم و دارای حق وتو هستند. نماینده اسلام آباد در سازمان ملل هشدار داد که "مصونیت از مجازاتی که برخی از گروه‌های تروریستی در داخل افغانستان از آن برخوردارند، تهدیدی جدی و مستقیم برای همه همسایگان افغانستان و همچنین جامعه بین‌المللی به شمار می‌رود".
این سخنان در حالی بیان شده که طالبان پیش‌تر اعلام کرده‌ بود، که افزایش خشونت‌ها در پاکستان را "یک موضوع داخلی" اسلام آباد می‌داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала