رد گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره ای افزایش رویدادهای امنیتی در افغانستان از سوی طالبان

© @https://twitter.com برگزاری نشست علما در کابل؛ طالبان برای تأمین امنیت در بام خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند
برگزاری نشست علما در کابل؛ طالبان برای تأمین امنیت در بام خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2024
عضو شوید
وزارت داخله‌ ای طالبان گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره ای افزایش رویدادهای امنیتی در افغانستان را رد کرده و آن را "خلاف واقعیت‌ها" دانسته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، عبدالمتین قانع، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی طالبان با نشر یک پیام ویدیویی در ایکس گفته است، که سازمان ملل متحد و بعضی حلقات مربوط آن، همیشه کوشش می‌کند که اوضاع افغانستان را "ناامن" و "بی‌ثبات" معرفی کند.
او افزوده است، که در این اواخر رویدادهای امنیتی در افغانستان رخ نداده و رویدادهای "خیلی محدود"ی از جمله در مورد محو مواد مخدر و مبارزه با آدم‌ربایان بوده است.
Карта Афганистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2024
کشورهای همسایه و روسیه تامین امنیت افغانستان را در مشارکت همه ای شهروندانش در قدرت می دانند
دبیرکل سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که این سازمان از اول فیبروری تا 13 ماه می سال روان میلادی، دو هزار و 505 حادثه‌ی مرتبط به امنیت را در افغانستان ثبت کرده است.
او افزوده است، که این رویدادها در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته‌ی میلادی، 55 درصد افزایش یافته است.
آقای گوترش از جمله گفته است، که رویدادهای مرتبط به مواد مخدر از 212 مورد در سال گذشته به 418 مورد و درگیری‌های مسلحانه از 75 مورد به 106 مورد افزایش یافته است.
در گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است، که مخالفان مسلح طالبان، چالش قابل توجهی بر کنترل ارضی این گروه ایجاد نکرده‌اند، اما "جبهه‌ مقاومت ملی افغانستان" و "جبهه آزادی افغانستان" حملات تأییدشده‌ای در برابر این گروه انجام داده‌اند.
براساس این گزارش "جبهه آزادی افغانستان" 14 یورش در برابر طالبان انجام داده که همه در کابل بوده و "جبهه مقاومت ملی افغانستان" 29 یورش بر این گروه انجام داده که 20 یورش در کابل، شش یورش در تخار، دو یورش در بغلان و یک یورش در پروان بوده است.
آقای گوترش از ادامه‌ی یورش های شاخه‌ی خراسان داعش در افغانستان نیز خبر داده و گفته است که این گروه در بازه‌ی زمانی این گزارش شش یورش انجام داده که چهار یورش بر طالبان بوده و دو یورش بر غیرنظامیان شیعه.
طالبان پیش از این نیز گزارش‌های سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین‌المللی درباره ای وضعیت امنیتی افغانستان را رد کرده‌اند‌.
این گروه ادعا می‌کند، که "امنیت سراسری" را در افغانستان تأمین کرده‌ است و حضور داعش و سایر گروه‌های ترور‌یستی را نیز انکار می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала