لاوروف گفت که ناتو می خواهد مسائل امنیتی را به تنهایی حل کند

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2024
عضو شوید
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه پس از نشست شورای وزرای خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی گفت که ناتو قصد دارد در ایجاد یک ساختار امنیتی اوراسیا مداخله کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ناتو تمام تلاش خود را برای جلوگیری از چنین فرآیندهای عادلانه (تشکیل یک معماری امنیتی در اوراسیا - یادداشت سردبیر) انجام خواهد داد، اما این مطلقاً هیچ جایگزینی نیست.
لاوروف افزود که سازمان پیمان امنیت جمعی با نیاز به شکل گیری ساختار امنیتی در اوراسیا موافق است.
رئيس ديپلماسي روسيه خاطرنشان كرد: "تهديدهاي كه براي امنيت اوراسيا به نظر مي رسد از جهات مختلف مي آيد، اما در اكثريت قاطع موارد منشأ اين تهديدات خط تهاجمي ناتو است. وی خاطرنشان کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی به دنبال "خصوصی سازی و تحت سلطه قرار دادن تمامی مسائل مربوط به تضمین ثبات در فضای وسیع ما است."
هفته گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در دیدار با رهبری وزارت امور خارجه، گفت که زمان بحث در مورد تضمین امنیت جمعی در اوراسیا فرا رسیده است. همچنین ضرور است که حضور نیروهای نظامی فرامنطقه ای در آنجا محدود شود.
همانطور که پوتین تاکید کرد، روسیه علاقه مند است که گفت و گو در مورد ایجاد یک سیستم امنیت تجزیه ناپذیر به طور جدی در سازمان ملل توسعه یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала