پوتین: تقویت مشارکت جامع راهبردی با ویتنام از نخستینگی های روسیه است + ویدیو و عکس

© Sputnik / Kristina Kormilitsyna /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин на российско-вьетнамских переговорах в Президентском дворце в Ханое
Президент РФ Владимир Путин на российско-вьетнамских переговорах в Президентском дворце в Ханое - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2024
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفت، که تقویت مشارکت جامع راهبردی با ویتنام از نخستینگی های روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با تو لم رئیس جمهور ویتنام گفت: "تقویت مشارکت جامع راهبردی با ویتنام یکی از نخستینگی های ما است".
رئیس جمهور روسیه یادآور شد، که این روزها سی امین سالگرد معاهده مبانی پیوندهای دوستانه است.
پوتین در ادامه گفت: "ما در همه ای این مدت تماس‌های سیاسی منظم و معنی‌داری از آن میان از طریق پارلمان‌، وزارتخانه‌ها، نهادها، حزب ها و نهادهای عمومی برقرار کرده‌ایم".
رئیس جمهور روسیه یادآور شد، که آخرین بار همتای وی در حالی، که هنوز وزیر امنیت عمومی ویتنام بود به روسیه سفر کرده بود.
پوتین بیان داشت، که پیوندهای بازرگانی و اقتصادی بین روسیه و ویتنام به تدریج در حال توسعه است.
پوتین اظهار داشت: "حجم داد و ستد بازرگانی سال گذشته بین دو کشور 8 درصد رشد داشته است. کمیسیون بین دولتی هر دو طرف از نزدیک روی این موضوع کار می کند. رشد گردش مالی، البته، با اجرای توافقنامه تجارت آزاد 2015 بین اوراسیا و ویتنام تسهیل شده است".
پوتین: مذاکرات روسیه و ویتنام در فضایی سازنده و کاری انجام شد
. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مذاکرات با تو لم همتای ویتنامی خود را سازنده خواند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایان مذاکرات با تو لم همتای ویتنامی خود گفت: "بنده هم موافقم، مذاکراتی که همین اکنون به پایان رسید، در فضایی سازنده و کاری انجام شد. حوزه‌های کلیدی و مهم همکاری‌های دوجانبه به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت، همچنین درباره ای موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای مهم نیز گفتگو صورت گرفت".
رئیس جمهور روسیه افزود، در جریان مذاکرات، همکاری های تجاری و حوزه سرمایه گذاری مورد توجه ویژه قرار گرفت.
پوتین از استقبال گرم و صمیمانه ویتنام سپاسگزاری کرد
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از استقبال گرم و صمیمانه کشور ویتنام تشکر و برای مردم ویتنام بهروزی و سعادت را آرزو کرد.
پوتین در پایان مذاکرات با همتای ویتنامی خود گفت: "اول از همه، مایلم از نگوین فو ترونگ، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست ویتنام، تو لام رئیس جمهور و همچنین نخست وزیر دولت ویتنام و همه دوستان ویتنامی که برای سازماندهی سفر دولتی ما تلاش کردند و به دلیل مهمان نوازی، استقبال گرمشان تشکر کنم".
پوتین در ادامه گفت: "وقتی می گویم گرم و صمیمانه، منظورم نه تنها دمای بیرون، بلکه صمیمیتی است که ما از ساکنان هانوی که به استقبال هیئت ما در خیابان ها آمدند، دیدیم. مایلم از این فرصت استفاده کنم و صمیمانه ترین سلام و آرزوی بهروزی خود را به آنها تقدیم کنم".
تاکید پوتین بر اهمیت حرکت روسیه و ویتنام به سوی بکارگیری هرچه بیشتر از ارزهای ملی
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که روسیه و ویتنام به طور مداوم به سوی مبادلات مالی با ارزهای ملی روی می آورند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایان مذاکرات با تو لم همتای ویتنامی خود گفت: "این هم مهم است که کشورهای ما به طور مداوم به استفاده از ارزهای ملی در تسویه حساب های مالی متقابل روی آورده اند و در تلاش برای ایجاد کانال های پایدار همکاری بانکی و اعتباری هستند".
پوتین خاطرنشان کرد که در سال گذشته سهم معاملات با ارزهای ملی بیش از 40 درصد از حجم معاملات تجاری دوجانبه را تشکیل داده است، در سه ماهه اول سال جاری، تقریبا 60٪ بوده است.
پوتین: مواضع روسیه و ویتنام تا حد زیادی با هم منطبق است
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، در جریان مذاکرات با تو لم، رئیس جمهور ویتنام، افزون بر پیوندهای دوجانبه، دستور کار منطقه ای و مسائل بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ به گفته وی مواضع دو کشور تا حد زیادی با هم منطبق است.
پوتین پس از مذاکره با رئیس جمهور ویتنام گفت: "طبیعتاً ما طیف وسیعی از موضوعات در دستور کار منطقه ای و موضوعات بین المللی جاری را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. اجازه دهید تاکید کنم که مواضع روسیه و ویتنام تا حد زیادی با هم منطبق و یا نزدیک بود".
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، که مسکو و هانوی با هم قاطعانه از اصول برتری حقوق بین‌الملل، حاکمیت، عدم مداخله در امور داخلی کشورها حمایت می‌کنند و همچنین همکاری های خود را در بستر‌های کلیدی بین‌المللی از جمله سازمان ملل هماهنگ می‌کنند.
پوتین: روسیه و ویتنام فرصت های خوبی برای همکاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر دارند
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، روسیه و ویتنام فرصت های خوبی برای همکاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر دارند.
پوتین پس از مذاکره با رئیس جمهور ویتنام گفت: "چشم انداز خوبی برای همکاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر وجود دارد. به طور خاص، طرح جامع توسعه سیستم ملی انرژی ویتنام قبلاً شامل یک پروژه مشترک روسیه و ویتنام برای ساخت نیروگاه بادی دریایی در استان بین توآن با ظرفیت هزار مگاوات منعقد شده است".
پوتین همچنین خاطرنشان کرد، که کارشناسان روس به طراحی و ساخت مراکز انرژی در ویتنام با ظرفیت کل بیش از یک سوم کل تولید برق آبی فعلی به این کشور کمک کردند. وی در مجموع انرژی را یکی از حوزه های راهبردی همکاری های دوجانبه خواند.
پوتین: پیوندها بین روسیه و ویتنام بر اساس اصول برابری و احترام متقابل رو به توسعه است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که مناسبات روسیه و ویتنام با احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع یکدیگر در حال توسعه است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایان مذاکرات با تو لم همتای ویتنامی خود گفت: "مسکو اهمیت زیادی برای مسائل حوزه تقویت بیشتر روابط راهبردی جامع دوستانه بین روسیه و ویتنام و روابط مشارکت راهبردی قائل است. این روابط در چارچوب برابری، احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع یکدیگر به تدریج توسعه می یابد".
پوتین یادآور شد، که تاریخ مشترک روسیه و ویتنام را بهم پیوند زده است، سال آینده هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری پیوندهای دیپلماتیک خواهد بود.
پوتین ویتنام را یکی از قابل اعتمادترین شرکای روسیه خواند
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ویتنام را یکی از قابل اعتمادترین شرکای روسیه خواند که مناسبات با آن مسیری طولانی را پیموده و شرافتمندانه امتحان خود را پس داده است.
پوتین طی دیدار با فام مین چین، نخست وزیر دولت ویتنام اظهار داشت:" حضور در کشور مهمان نواز ویتنام، در سرزمین مهمان نواز جمهوری سوسیالیستی ویتنام یکی از دوستان و شرکای قدیمی و قابل اعتماد ما خوشایند است. روابط مبتنی بر اعتماد و درک متقابل روسیه و ویتنام مسیری طولانی را پیموده و آزمون جنگ را شرافتمندانه پشت سر گذاشته است".
پوتین: حجم مبادلات تجاری بین روسیه و ویتنام رو به افزایش بوده است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که حجم مبادلات تجاری بین روسیه و ویتنام از ژانویه تا مارس امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک سوم افزایش یافته است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با نخست وزیر ویتنام گفت: " پویایی خوبی در همکاری های تجاری و اقتصادی پدیدار شده است. حجم مبادلات تجاری در حال افزایش است. این شاخص در سال 2023 میلادی 8.3 درصد افزایش یافت. در بازه زمانی ژانویه تا مه امسال 33 درصد دیگر رشد کرد".
رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه گفت و گوی سیاسی ماهیت فشرده و محتوا محور دارد، گفت: "تعامل موثر بین وزارتخانه ها، ادارات، مناطق، هم بین احزاب و هم اجتماعی و عمومی ایجاد شده است."
پوتین خاطرنشان کرد که در دهه های گذشته، مسکو و هانوی به طور قابل توجهی چارچوب قانونی همکاری را توسعه داده اند.
وی تاکید کرد: "افزون بر معاهده مبانی روابط دوستانه که اخیرا 30 ساله شد، بیش از 80 موافقتنامه بین کشوری و بین دولتی بین دو کشور وجود دارد. در جریان این سفر، تعدادی از اسناد مهم دوجانبه نیز امضاء شده است".
رئیس جمهور ویتنام تقویت همکاری با روسیه را یکی از اولویت های سیاست خارجی کشورش خواند

تو لم،رئیس جمهور ویتنام در دیدار با ولادیمیر پوتین گفت: موقعیت روسیه در عرصه بین المللی به طور پیوسته در حال تقویت است.

وی تاکید کرد، که هانوی برای توسعه مشارکت راهبردی با مسکو اهمیت زیادی قائل است و آن را یکی از نخستینگی های سیاست خارجی خود می داند.
تو لم: ویتنام از یک ساختار امنیتی برابر و غیرقابل تفکیک حمایت می کند
تو لم رئیس جمهور ویتنام گفت، ویتنام از یک ساختار امنیتی برابر و غیرقابل تفکیک در منطقه آسیا و اقیانوسیه بر اساس حقوق بین المللی حمایت می کند.
تو لم رئیس جمهور ویتنام در پایان مذاکرات با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفت:" رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و من مذاکرات بسیار موفقی انجام دادیم. ما به طور صریح در مورد بسیاری از زمینه های همکاری و همچنین در مورد موضوعات بین المللی و منطقه ای مورد علاقه دو کشور برای توسعه کشورهایمان، صلح، همکاری و توسعه در منطقه تبادل نظر کردیم".
رئیس جمهور ویتنام بیان داشت:"ما همچنین از یک ساختار امنیتی برابر و غیرقابل تقسیم در منطقه آسیا و اقیانوسیه با نقش مرکزی آس آن و بر اساس قوانین بین المللی، حمایت می کنیم."
وی در ادامه افزود: "ما با ولادیمیر پوتین بر سر عدم ورود دو کشور به ائتلاف با کشورهای ثالث به ضرر کشورهایمان توافق کردیم".

یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین در تاریخ 20 جون با مقام های دولتی ویتنام دیدار خواهد کرد.
افزون بر این، رهبر روسیه با دانش آموختگان دانشگاه های شوروی و روسیه دیدار خواهد کرد.
سفر دولتی رئیس جمهور روسیه به ویتنام به دعوت نگوئن فو چونگ، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست این کشور صورت گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала