سازمان ملل اسرائیل را به نقض قوانین جنگ در غزه متهم کرد

© Sputnik / Valery Sharifulin/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Заседание Совета Безопасности ООН в штаб-квартире ООН в Нью-Йорке
Заседание Совета Безопасности ООН в штаб-квартире ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2024
عضو شوید
: OHCHR قوای مسلح اسرائیل به طور سیستماتیک قوانین جنگ در نوار غزه را نقض می کند.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) آمده است که قوای مسلح اسرائیل به طور سیستماتیک قوانین جنگ در غزه را که مستلزم به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان در جریان جنگ است، نقض می کند.
در این سند به نقل از رئیس OHCHR آمده است: "به نظر می رسد الزام به انتخاب ابزارها و روش های محاربوی که از آسیب به غیرنظامیان جلوگیری می کند یا حداقل تا آنجا که ممکن است، به طور سیستماتیک نقض شده است".
این گزارش که بازه زمانی اکتوبر تا دسامبر 2023 را پوشش می‌دهد، به این نتیجه رسیده است که مجموعه حملات اسرائیل که با شش حادثه نشان داده شده است، نشان می‌دهد که قوای اسرائیل مکرراً اصول اساسی قوانین جنگ را نقض کرده است.
سازمان ملل افزود: "در این راستا، گزارش اشاره می‌کند که هدف‌گیری غیرقانونی که به عنوان بخشی از یک حمله گسترده یا سیستماتیک علیه غیرنظامیان مطابق با سیاست دولت انجام می‌شود، ممکن است منجر به جنایت علیه بشریت شود".
OHCHR متاسف است که اسرائیل هیچ توضیحی برای مرگبارترین بمب گذاری ماه ها بعد، علیرغم وعده های عمومی ارائه نکرده است.
"
هفته گذشته، کمیسیون مستقل بین المللی تحقیقات سازمان ملل در مورد اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد که مقامات اسرائیلی مسئول یک سری جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی هستند که از 7 اکتوبر در غزه انجام شده است.
در ماه می، کریم خان، تسارنوال دیوان جزایی بین‌المللی (ICC) گفت که برای صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر دفاع، از محکمه مقدماتی درخواست می‌کند. وی در بیانیه خود خاطرنشان کرد که آنها مسئول جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت هستند که از اکتوبر 2023 مرتکب شده اند. بایدن سپس گفت که ایالات متحده آنچه در نوار غزه اتفاق می افتد را نسل کشی نمی داند و اتهامات خان را رد می کند.
اسرائیل در 7 اکتوبر 2023 مورد حمله راکتی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از این، جنگجویان جنبش حماس فلسطینی وارد مناطق سرحدی شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان فیرکردند و بیش از 200 گروگان را گرفتند. به گفته مقامات، حدود 1.2 هزار نفر جان خود را از دست دادند.
نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در نوار غزه آغاز کردند که شامل حملات به اهداف غیرنظامی بود. اسرائیل محاصره کامل این منطقه را اعلام کرد: تامین آب، برق، سوخت، غذا و دارو متوقف شد.
به گفته وزارت صحت عامه غزه، تعداد تلفات حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 7 اکتوبر تاکنون از سرحد 37 هزار نفر گذشته و بیش از 85 هزار نفر زخمی شده اند.
نوار غزه عملا به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شده است و اسرائیل در حال آماده شدن برای عملیات زمینی در رفح است که آخرین سنگر حماس محسوب می شود.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس مواضع مسکو، حل و فصل تنها بر اساس فرمول مصوب شورای امنیت سازمان ملل با ایجاد کشور فلسطین در سرحدات 1967 با پایتخت آن در قدس شرقی امکان پذیر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала