امریکا آزمایشات تسلیحات هستوی را آغاز می کند

© AP Photo / Charlie RiedelАмериканская межконтинентальная баллистическая ракета Минитмен 3
Американская межконтинентальная баллистическая ракета Минитмен 3 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2024
عضو شوید
ایالات متحده تحت رهبری ترامپ باید آزمایشات تسلیحات هستوی را از سر بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین اسبق مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور قبلی امریکا می‌گوید که اگر دونالد ترامپ جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود، باید آزمایش تسلیحات هستوی را از سر بگیرد و به تولید ایزوتوپ‌ها برای تولید آنها بازگردد.
اوبراین در مقاله ای برای Foreign Affairs نوشته که ایالات متحده با استفاده از مدل های کامپیوتری، برای اولین بار از سال 1992، باید برتری تخنیکی و کمی نسبت به تسلیحات هستوی مشترک فدراسیون روسیه و چین را حفظ کند.
به گفته وی، اگر مسکو و پیکن "با حسن نیت" در مذاکرات کنترل تسلیحات شرکت نکنند، ایالات متحده "باید تولید اورانیوم 235 و پلوتونیوم 239، ایزوتوپ های اصلی شکافت پذیر تسلیحات هستوی را از سر بگیرد."
Подготовка к запуску ракеты - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2024
اگر تسلیحات هستوی امریکا در پولند مستقر شود، روسیه هم اقدام می کند
وی افزود: دولت فعلی برنامه ای برای حل و فصل اوضاع پیرامون اوکراین ندارد، در حالی که ترامپ به صراحت گفته است که می خواهد شاهد پایان درگیری از طریق مذاکره باشد.
اوبراین افزود: "رویکرد ترامپ ادامه کمک‌های نظامی با بودجه اروپا به اوکراین است، اما درها را برای دیپلماسی با روسیه باز نگه می‌دارد و مسکو را با درجه‌ای از غیرقابل پیش‌بینی بودن، از تعادل خارج می‌کند".
او متقاعد شده است که ترامپ به عنوان رئیس جمهور، ناتو را تحت فشار قرار خواهد داد تا نیروهای این ائتلاف حضور خود را در پولند افزایش دهند.
اوبراین به این عقیده است که "فشار حداکثری" در خاورمیانه مورد نیاز است. وی افزود: باید کشتی ها و طیارات نظامی بیشتری در منطقه مستقر شوند و سیاست مهار ایران باید تقویت شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала