سخنگوی کرملین: ابتکار صلح پوتین با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و شکی در آن نیست

© iStock.com / Sergey SokolnikovМосковский Кремль
Московский Кремль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2024
عضو شوید
سخنگوی کاخ کرملین گفت، ابتکار صلح ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و شکی در آن نیست.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، ، سخنگوی کاخ کرملین روسیه طی گفتگو با خبرنگار پاول زاروبین اظهار داشت:"در خود کنفرانس سوئیس در مورد صلح گفتگویی صورت نخواهد گرفت. هیچ کاری در زمینه جستجوی یک راه حل مسالمت آمیز با در نظر گرفتن منافع همه طرف ها صورت نمی گیرد. در آنجا صحبتی از صلح به میان آورده نمی شود. مشکل همین است. اما از طرف ما ابتکار صلح رئیس جمهور پوتین اعلام شد. شک ندارم که با دقت به آن نگاه خواهد شد. حتی اگر سیاستمدارانی مانند زلنسکی و حتی رژیم کی یف سعی کنند تا علناً چنین ابتکاری را کنار بگذارند، احتمالاً افرادی با سطح هوشیاری بالاتری وجود خواهند داشت که 10 بار فکر خواهند کرد که آیا ارزش دارد که به انتظار نشست، وقتی شرایط حتی وخیم تر می شود."
لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه 14 جون در دیدار با مسئولان وزارت خارجه این کشور گفت که برای آغاز مذاکرات صلح، اوکراین می بایست نیروهای خود را از کل مناطق جدید روسیه از جمله دونتسک، لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا خارج کند.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که درگیری ها بلافاصله پس از موافقت کی یف با این شرط متوقف خواهد شد. همچنین، به گفته رئیس‌جمهور کی یف رسماً باید امتناع خود از طرح پیوستن به ناتو را اعلام نماید؛ مسکو برای حل و فصل صلح‌آمیز بحران اوکراین به وضعیت بی‌طرفی، غیرائتلافی و بلوکی و بدون توان هسته‌ای اوکراین نیاز دارد.
این پیشنهاد بلافاصله توسط ولادیمیر زلنسکی رد شد. ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، پیشنهاد مسکو را یک اولتیماتوم خواند و میخائیل پودولیاک مشاور وی مدعی شد که ابتکارات جدید روسیه دربردارنده "پیشنهاد صلح واقعی" نیست.
ایالات متحده نیز اعلام کرد که این گزینه غیرقابل قبول است.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ادامه اعلام داشت که کی یف و حامیان آن به طوری آشکار تلاش‌های مسالمت‌آمیز برای حل بحران را نادیده می‌گیرند و از گفتگو و رایزنی در مورد آن خودداری می‌کنند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز اظهار داشت، ایالات متحده و تعدادی از کشورهای اروپایی خواهان ادامه جنگ با روسیه به دست اوکراینی‌ها هستند، و واکنش منفی غرب به پیشنهادات صلح‌آمیز پوتین برای حل و فصل بحران اوکراین موید آن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала