دیدگاه نخست وزیر آلمان درباره ای پیشنهاد آتش بس پوتین: جدی نبود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Канцлер ФРГ Олаф Шольц и президент РФ Владимир Путин на пресс-конференции по итогам встречи в Москве
Канцлер ФРГ Олаф Шольц и президент РФ Владимир Путин на пресс-конференции по итогам встречи в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2024
عضو شوید
نخست وزیر آلمان بر این باور است، که پیشنهاد پوتین درباره ای اوکراین "جدی نبوده است".
به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولتس، نخست وزیر آلمان بر این باور است، که پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره ای اوکراین "جدی نبوده است"؛ به گفته وی، این پیشنهادی نیست که بتواند کارساز باشد.
شبکه دو تلویزیون آلمان "ز دی اف" گزارش داد، که شولتس در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهاد رئیس جمهور روسیه از سوی اعضای گروه هفت در ایتالیا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است یا خیر، اظهار داشت:"همه می دانند که این پیشنهاد (پوتین) جدی نبود، بلکه صرفاً به نوعی به کنفرانس صلح در سوئیس مربوط می شود".
Президент РФ Владимир Путин во время российско-эмиратских переговоров с участием президента ОАЭ шейха Мухаммеда бен Заида Аль Нахайяна во дворце Каср Аль-Ватан в Абу-Даби - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
"او هشدار داد" کنکاش در رسانه های خارجی درباره ای پیشنهاد پوتین برای اوکراین
به گفته شولتس: "این پیشنهادی نیست که بتواند کارساز باشد". وی افزود: "نیاز به برقراری صلح عادلانه و عادلانه برای اوکراین است".
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیروز جمعه 14 جون در دیدار با مسئولان وزارت خارجه این کشور گفت، که برای آغاز مذاکرات، اوکراین می بایست نیروهای خود را از کل مناطق جدید روسیه از آن میان دونتسک، لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا بیرون کند.
Президент РФ Владимир Путин выступает на пленарной сессии VIII Восточного экономического форума - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2024
نکات کلیدی از سخنرانی پوتین در مورد آغاز مذاکرات با کی‌یف
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، که درگیری ها بلافاصله پس از موافقت کی یف با این شرط متوقف خواهد شد. همچنین، به گفته رئیس‌جمهور کی یف رسماً باید امتناع خود از طرح پیوستن به ناتو را اعلام نماید؛ مسکو برای حل و فصل صلح‌آمیز بحران اوکراین به وضعیت بی‌طرفی، غیرائتلافی و بلوکی و بدون توان هسته‌ای اوکراین نیاز دارد.
این پیشنهاد بلافاصله از سوی ولادیمیر زلنسکی رد شد.
ایالات متحده نیز اعلام کرد، که این گزینه پذیرفتنی نیست.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ادامه اعلام داشت، که کی یف و حامیان آن به طوری آشکار تلاش‌های مسالمت‌آمیز برای حل بحران را نادیده می‌گیرند و از گفتگو و رایزنی در مورد آن خودداری می‌کنند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز اظهار داشت، ایالات متحده و تعدادی از کشورهای اروپایی خواهان ادامه جنگ با روسیه به دست اوکراینی‌ها هستند، و واکنش منفی غرب به پیشنهادات صلح‌آمیز پوتین برای حل و فصل بحران اوکراین موید آن است.
یادآوری می کنیم، که 15 و 16 جون، در نزدیکی شهر لوسرن، در اقامتگاه بورگنستاک در سوئیس کنفرانسی درباره اوکراین برگزار می شود. کرملین پیشتر اعلام کرده بود، که جستجوی گزینه‌هایی برای حل و فصل اوضاع در مناقشه اوکراین بدون مشارکت روسیه کاملاً غیرمنطقی و بیهوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала