- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

"او هشدار داد" کنکاش در رسانه های خارجی درباره ای پیشنهاد پوتین برای اوکراین

© Sputnik / Sergey Savostyanov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время российско-эмиратских переговоров с участием президента ОАЭ шейха Мухаммеда бен Заида Аль Нахайяна во дворце Каср Аль-Ватан в Абу-Даби
Президент РФ Владимир Путин во время российско-эмиратских переговоров с участием президента ОАЭ шейха Мухаммеда бен Заида Аль Нахайяна во дворце Каср Аль-Ватан в Абу-Даби - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2024
عضو شوید
رسانه های خارجی پیشنهادهای رئیس جمهور روسیه درباره ای اوکراین را هشداری برای غرب خواندند.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های خارجی پیشنهادهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای گفت و گو با اوکراین را "مستقیم‌ترین" از پیشنهادهای مسکو برای پایان دادن به مناقشه خواندند، در حالی که آنها اشاره کردند، که بعید است کیف با آنها موافقت کند.
پوتین روز جمعه در نشستی با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "برای آغاز گفت وگوها، اوکراین باید نیروهای خود را از کل قلمرو مناطق جدید روسیه - مناطق جمهوری خلق لوهانسک، جمهوری خلق دونتسک، خرسون، زاپروژیا بیرون کند".
رئیس دولت روسیه خاطرنشان کرد، که درگیری ها بلافاصله پس از موافقت مقامات کیف با این شرط متوقف خواهد شد. همچنین، به گفته رئیس‌جمهور روسیه، کیف باید رسماً از برنامه‌های خود برای پیوستن به ناتو مطلع شود.
Президент РФ Владимир Путин на ПМЭФ-2024, Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2024
ارزیابی تغییرات سیاست جهانی از دید پوتین/هیچ کشوری از یورش ناتو مانند: افغانستان و عراق در امان نیست
خواسته ها و وعده ها
روزنامه هندی هندوستان تایمز نوشت، که پوتین وعده آتش بس فوری در اوکراین را داد، اما در عین حال شروطی را مطرح کرد.
این نشریه خاطرنشان کرد، که رئیس‌جمهور روسیه در پس‌زمینه نشست گروه-7 که در ایتالیا و در آستانه کنفرانس آینده درباره اوکراین در سوئیس برگزار می‌شود، بیانیه‌ای صادر کرد.
Президент РФ Владимир Путин выступает на пленарной сессии VIII Восточного экономического форума - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2024
نکات کلیدی از سخنرانی پوتین در مورد آغاز مذاکرات با کی‌یف
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز می نویسد: "خواسته های رئیس جمهور روسیه که در سخنرانی روز جمعه مطرح شد، مشخص ترین شرایطی بود که پوتین برای پایان احتمالی جنگ مطرح کرد".
در همان زمان، به گفته این نشریه، پوتین به صراحت گفت، که روسیه "در هر گونه مذاکرات صلح موضع حداکثری خود را مطرح خواهد کرد.
اظهارات رهبر روسیه توسط رسانه های مشهوری مانند کانال تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز، بلومبرگ و روزنامه های انگلیسی تلگراف و ایندیپندنت نیز مورد توجه قرار گرفت.
روزنامه های نارویژی Dagsavisen و Nettavisen و شرکت تلویزیونی و رادیویی NRK نیز در مورد پیشنهادات پوتین می نویسند. آنها به شرایط پوتین در مورد وضعیت غیر بلوکی اوکراین و خواسته های چهار منطقه توجه می کنند.
هشدار به غرب
نشریه امریکایی نیوزویک معتقد است، که پوتین در نشستی در وزارت امور خارجه اظهارات "خشمگینانه" ابراز کرد و رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، که او گفته بود جهان "به نقطه بی بازگشت نزدیک شده است".
در این مطالب همچنین به این نکته توجه شد که پوتین به خودخواهی و تکبر کشورهای غربی اشاره کرد، که منجر به وضعیت بسیار خطرناک کنوی شد و همچنین از "ماجراجویی گزاف سیاستمداران غربی" صحبت کرد.
روزنامه بریتانیایی میرور نیز به نوبه خود در سخنرانی پوتین ظاهراً "عصبانی" "هشدار به غرب درباره ای جنگ جهانی سوم" را دید. میرور بدون اشاره به ابتکار صلح رئیس جمهور می نویسد: "او قول داد که سرزمین هایی که در اوکراین فتح کرده برای همیشه بخشی از روسیه باقی می ماند".
روزنامه انگلیسی دیلی میل همچنین به "هشدار" پوتین مبنی بر اینکه "جهان به نقطه بی بازگشت نزدیک شده است" توجه کرد، در حالی که این نشریه این سخنان رهبر روسیه را "پمپاژ" دانست. نتاویسن نارویژی از جمله می نویسد: پوتین در اظهارات جدید می گوید، که مدل امنیتی جهانی کشورهای غربی در حال فروپاشی است و راه برگشتی وجود ندارد. این روزنامه درباره اتهامات پوتین در برابر واشنگتن مبنی بر تضعیف امنیت جهانی می نویسد "از زمانی که امریکا از توافقات خلع سلاح بیرو شد".
بعید است که کیف موافقت کند
فایننشال تایمز با جمع بندی پیشنهادات مسکو، استدلال می کند، که "اوکراین بعید است شرایطی را بپذیرد که عملاً کنترل چهار منطقه را به روسیه واگذار کند".
روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت، که اظهارات پوتین در آستانه نشست سوئیس درباره اوکراین در کیف به عنوان یک "پیشنهاد غیرقابل قبول" تلقی خواهد شد.
این نشریه توجه را به شرایط مسکو درباره ای بیرون شدن نیروهای کی یف از کل قلمرو مناطق جدید روسیه جلب کرد، در حالی که ولادیمیر زلنسکی مکررا از بررسی توافقی که دلالت بر کناره گیری اوکراین از مناطق دارد، خودداری کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала