دوشنبه مخالف گفت و گو درباره ای افغانستان در چارچوب سازمان همکاری شانگهای نیست

© AP Photo / Olga TutubalinaГосударственный флаг Таджикистана на 165-метровом флагштоке в Душанбе
Государственный флаг Таджикистана на 165-метровом флагштоке в Душанбе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2024
عضو شوید
سرپرست هماهنگ کننده ملی تاجیکستان در امور سازمان همکاری شانگهای گفت، که تاجیکستان بر ضرورت گفت و گو درباره ای مسائل افغانستان در چارچوب سازمان همکاری شانگهای تاکید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، احمد سعیدمراد زاده، سرپرست هماهنگ کننده ملی تاجیکستان در امور سازمان همکاری شانگهای گفت، که تاجیکستان بر ضرورت گفت و گو درباره ای مسائل افغانستان در چارچوب سازمان همکاری شانگهای تاکید می کند و با از سرگیری کار گروه تماس سازمان همکاری شانگهای و افغانستان مخالفتی ندارد.
Перед началом заседания Исполнительного комитета Региональной антитеррористической структуры РАТС ШОС в штаб-квартире в Ташкенте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2024
پشتیبانی روسیه و تردید تاجیکستان از شامل شدن افغانستان در کارگروه سازمان همکاری شانگهای
مرادزاده به پرتال آسیا پلیس گفت: "تاجیکستان، در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، همواره بر ضرورت بحث درباره ای مشکلات افغانستان تاکید می کند. درباره ای کار گروه تماس، طرف تاجیکستان هرگز با از سرگیری کار این سازوکار مخالفت نکرده است. در مقابل، طرف ما توجه خود را به این نکته جلب می کند که در سال 2012 وضعیت ناظر در سازمان همکاری شانگهای به افغانستان اعطا شد و پروتکل های ایجاد یک گروه تماس در سال های 2005 و 2018 با مقام های این کشور امضا شد".
سعیدمرادزاده همچنین اشاره کرد: "طرف تاجیکستان در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای در آستانه که در ماه می برگزار شد، "پیشنهاد کرد تا در این مرحله یک بحث تخصصی درباره ای مسائل افغانستان در ساختار کشورهای عضو سازمان راه اندازی شود".
یادآوری می کنیم، که پیش از این، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه به رسانه ها گفته بود، که روسیه و بیشتر شرکت کنندگان در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای به سود از سرگیری کار گروه تماس بود، اما طرف تاجیک شک داشت. کابلوف ابراز امیدواری کرد که تاجیکستان در آینده نزدیک دیدگاه خود را نرم کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала