فاکس نیوز: القاعده کمپ‌های آموزشی "تروریستی" را در 34 ولایت افغانستان ساخته است

© Sputnik / V. Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر Центр Кабула, Афганистан
Центр Кабула, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2024
عضو شوید
فاکس نیوز با اشاره به گزارش پسین مجله لانگ وار ژورنال در پیوند به پیام پسین رهبر القاعده مبنی‌بر دعوت جنگجویانش به افغانستان، گزارش داده است که افغانستانِ زیر اداره طالبان "بهشت امن برای تروریستان" است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، بیل روجیو، سردبیر مجله لانگ وار ژورنال به فاکس نیوز گفته است: "پیام پسین سیف العدل، رهبر القاعده به جنگجویانش، رسماً افغانستان را به عنوان پناهگاه امن تروریستان معرفی می‌کند".
طالبان پیش از این حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستانِ زیر اداره شان را رد کردند.
کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2024
تعیین جایزه ای 5 میلیون دالری امریکا برای دستگیری یک عضو ارشد القاعده
اما فاکس نیوز در این گزارش گفته است، که این پیام رهبر القاعده، "روشن ترین نشانه" آمدن اعضای خارجی شبکه القاعده به افغانستان، پس از برگشت طالبان به قدرت در این کشور است.
این شبکه خبری همچنین گفته است، که شبکه القاعده در 10 ولایت افغانستان "مراکز آموزشی، مدرسه های مذهبی، سکونت‌گاه‌ها، انبار جنگ افزارها و مرکز عملیات رسانه‌ای" دارد.
در این گزارش آمده است: "القاعده با بکارگیری از این مرکزها و ابزارگان جنگ افزاری و نظامی، قصد دارد به غرب یورش ببرد".
فاکس نیوز همچنین نوشته است، که القاعده کمپ‌های آموزشی "تروریستی" را در 34 ولایت افغانستان ساخته است.
لانگ وار ژورنال پیش از این در گزارش‌اش نوشت: "زیرساخت‌ها و پناهگاه امن شبکه القاعده در افغانستان به این گروه تروریستی این فرصت را می‌دهد؛ تا از فراخوان سیف العدل برای مهاجرت پشتیبانانش به افغانستان کار بگیرد".
در بخش دیگر گزارش فاکس نیوز همچنین آمده است، که رهبر القاعده پسین ها جزوه‌ای با عنوان "این غزه است: جنگ هستی، نه جنگ مرزی" منتشر کرده که از خشم ناشی از جنگ اسرائیل در غزه برای تشویق مردم به کسب آموزش، تجربه و دانش درباره ای چگونگی انجام یورش ها بر غزه کار می گیرند.
یادآوری می کنیم، که پیش از این مرکز امنیت ایالات متحده در گزارش پسین اش از وضعیت افغانستان، ظهور داعش را نیز یک تهدید بزرگ برای افغانستان و جهان عنوان کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала