سازمان ملل اسرائیل را به جنایت های جنگی در غزه متهم کرد

© AP Photo / Israel Defense ForcesНаземная операция внутри сектора Газа, Палестина
Наземная операция внутри сектора Газа, Палестина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2024
عضو شوید
کمیسیون مستقل پژوهش های بین المللی سازمان ملل گفت: اسرائیل مسئول جنایت های جنگی در غزه از 7 اکتوبر است.
به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون مستقل پژوهش های بین المللی سازمان ملل درباره ای زمین های اشغالی فلسطین در گزارشی اعلام کرد، که مقام های اسرائیلی مسئول یک سری جنایت های در برابر بشریت و جنایت های جنگی هستند که از 7 اکتوبر در غزه انجام شده است.
Наземная операция внутри сектора Газа, Палестина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2024
آغاز عملیات هدفمند ارتش اسرائیل در البریج و دیرالبلاح در مرکز نوار غزه
در مدرک این سازمان آمده است: "مقام های اسرائیلی مسئول جنایت های جنگی و جنایت های در برابر بشریت هستند، که در جریان عملیات نظامی و یورش های در غزه از 7 اکتوبر 2023 انجام شده است. این کمیسیون همچنین گفته است، که گروه های مسلح فلسطینی مسئول جنایت های جنگی ارتکابی در اسرائیل هستند".
این گزارش می افزاید: "کمیسیون سازمان ملل به این نتیجه رسید که مقامات اسرائیلی مسئول جنایات جنگی گرسنگی به عنوان روشی برای جنگ، کشتار عمدی یا کشتار، حملات عمدی به غیرنظامیان و اشیاء غیرنظامی، آوارگی اجباری، خشونت جنسی، شکنجه و رفتار غیرانسانی یا ظالمانه، بازداشت خودسرانه هستند و حمله به حیثیت شخصی است".
در ادامه آمده است: "کمیسیون به این نتیجه رسید که جنایات علیه بشریت از جمله کشتار، آزار و اذیت جنسی مردان و پسران فلسطینی، قتل، آوارگی اجباری، شکنجه و رفتار غیرانسانی و ظالمانه نیز انجام شده است".
سازمان ملل همچنین دریافته است، که شمار "انبوه" تلفات غیرنظامی در غزه و ویرانی گسترده اماکن و زیرساخت های غیرنظامی نتیجه اجتناب ناپذیر استراتژی اتخاذ شده با هدف ایجاد حداکثر آسیب و نادیده گرفتن اصول تمایز، تناسب و احتیاط مناسب است.
در این مدرک تاکید شده است، که اسرائیل مانع از پژوهش های این کمیسیون و ممانعت از دسترسی این کمیسیون به اسرائیل و سرزمین های اشغالی فلسطین شده است.
این گزارش نشان داد، که اشکال خاص خشونت جنسی و جنسیتی بخشی از رویه‌های عملیاتی نیروهای امنیتی اسرائیل است. این نتیجه به دلیل فراوانی، شیوع و شدت تخلفاتی است که شامل برهنه کردن عمومی و برهنگی با هدف تحقیر کل جامعه و افزایش انقیاد مردم اشغال شده است. - د
در این گزارش خاطر نشان کرده است، که در کرانه باختری، کارشناسان سازمان ملل دریافتند که نیروهای نظامی اسرائیل مرتکب اعمال خشونت جنسی، شکنجه، رفتار غیرانسانی یا بی رحمانه، و حمله به کرامت انسانی شدند که همگی جنایات جنگی هستند.
اقدامات حماس و شش گروه مسلح فلسطینی دیگر در 7 اکتوبر و همچنین حملات موشکی مداوم به اسرائیل نیز به عنوان جنایات جنگی شناخته می شوند.
سرویس مطبوعاتی سازمان ملل تصریح کرد، که این گزارش در 19 جون در پنجاه و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به کشورها ارائه خواهد شد. در ماه مهی، کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) گفت، که برای صدور حکم بازداشت در برابر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر دفاع، از دادگاه مقدماتی درخواست می‌کند. وی در بیانیه خود خاطرنشان کرد، که آنها مسئول جنایات جنگی و جنایات در برابر بشریت هستند که از اکتوبر 2023 مرتکب شده اند. بایدن سپس گفت که ایالات متحده آنچه در نوار غزه اتفاق می افتد را نسل کشی نمی داند و اتهامات خان را رد می کند.
اسرائیل در 7 اکتوبر 2023 مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از این، جنگجویان جنبش حماس فلسطین وارد مناطق مرزی شده و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را به گروگان گرفتند. به گفته مقامات، حدود 1.2 هزار نفر جان خود را از دست دادند.
نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در نوار غزه آغاز کردند که شامل حملات به اهداف غیرنظامی بود. اسرائیل محاصره کامل این منطقه را اعلام کرد: تامین آب، برق، سوخت، غذا و دارو متوقف شد.
به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از 37 هزار نفر کشته و حدود 84.5 هزار نفر زخمی شدند. نوار غزه عملا به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شده است و اسرائیل در حال آماده شدن برای عملیات زمینی در رفح است که آخرین سنگر حماس محسوب می شود.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس مواضع مسکو، حل و فصل تنها بر اساس فرمول مصوب شورای امنیت سازمان ملل با ایجاد کشور فلسطین در مرزهای 1967 با پایتخت آن در قدس شرقی امکان پذیر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала