بلینکن: پاسخ حماس به پیشنهاد آتش بس دربرگیرنده ای اصلاحیه هایی است

© AP Photo / Alex BrandonГоссекретарь США Энтони Блинкен
Госсекретарь США Энтони Блинкен - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت، که پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس دربرگیرنده ای چندین اصلاحیه است، برخی از آنها قابل انجام است، برخی دیگر قابل انجام نیستند.
به گزارش اسپوتنیک، سخنان انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده پس از سفرش به قطر در دوحه که از سوی وزارت امور خارجه پخش شد، گفت: "حماس چندین اصلاحیه را پیشنهاد کرد، ما آنها را با همکارانمان از مصر و نخست وزیر قطر بررسی کردیم".
بلینکن گفت، که توافق پیشنهادی تقریباً مشابه آن چیزی است، که حماس پیش از این پیشنهاد کرده بود.
Израильские силы безопасности возле границы с сектором Газа  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2024
نابودی 6 تانک، 2 بولدزر و یک نفربر از سوی نیروهای حماس
بلینکن گفت: "حماس می‌توانست تنها با یک کلمه "بلی" پاسخ دهد، اما در عوض آنها تقریباً دو هفته صبر کردند و سپس تغییرات بیشتری را پیشنهاد کردند، که برخی از آنها فراتر از موضعی است که پیش از این پذیرفته بودند".
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه قطعنامه ای را تصویب کرد، که شامل طرح آتش بس چمئ مرحله ای در نوار غزه است، که پیش از این از سوی جو بایدن، رئیس جمهور امریکا مطرح شده بود. 14 کشور رای مثبت دادند. روسیه رای ممتنع داد.
این قطعنامه تا حد زیادی تکرار پیشنهاد آتش بس سه مرحله ای اسرائیل در غزه است که رئیس جمهور بایدن به مردم ارائه کرد. این سند از حماس می‌خواهد ابتکاری را که "اسرائیل پیش از این پذیرفته است" بپذیرد. متن قطعنامه همچنین از هر دو طرف می‌خواهد تا شرایط این ابتکار را بدون تأخیر یا پیش‌شرط به‌طور کامل اجرا کنند. مرحله نخست بر اساس این قطعنامه شامل آتش بس کامل بی درنگ، بیرون شدن نیروهای اسرائیلی از مناطق پرجمعیت غزه، آزادی گروگانان حماس شامل زخمیان، سالمندان و زنان و تبادل فلسطینیان دستگیر شده است. مرحله دوم شامل توقف نامحدود درگیری ها در ازای آزادی گروگان های باقی مانده و همچنین بیرون شدن نیروهای اسرائیلی از غزه است.
در عین حال، قطعنامه تاکید می کند، که توقف نامحدود درگیری ها تنها با توافق طرفین فراهم می شود. مرحله سوم این ابتکار شامل آغاز "طرح بازسازی چند ساله" غزه است. این قطعنامه هرگونه تلاش برای تغییر جمعیتی یا سرزمینی در نوار غزه، از آن میان هرگونه اقدامی که قلمرو غزه را کاهش دهد، رد می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала