قطر و مصر رهبران حماس را تهدید به تحریم کردند

© AFP 2023 / Said KhatibГлава политбюро палестинского исламистского движения ХАМАС Исмаил Хания
Глава политбюро палестинского исламистского движения ХАМАС Исмаил Хания - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2024
عضو شوید
:WSJکشورهای قطر و مصر، حماس را تهدید کرده‌اند که در صورت عدم توافق، محدودیت‌های را اعمال خواهند کرد.
مجله وال استریت به نقل از منابع خود می نویسد، قطر و مصر به دستور دولت آمریکا، رهبران جنبش حماس فلسطین را تهدید کردند که در صورت عدم موافقت با توافق آتش بس با اسرائیل، محدودیت هایی را علیه آنها اعمال خواهند کرد.
این نشریه می‌گوید: "در روزهای اخیر، قطر و مصر به رهبران حماس گفته‌اند که اگر با آتش‌بس با اسرائیل موافقت نکنند، با بازداشت، مسدود شدن دارایی‌ها، تحریم‌ها و اخراج از مخفیگاه خود در دوحه مواجه خواهند شد".
به نوشته این روزنامه، "تهدیدها به دستور" دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا صورت گرفته است که به دنبال راهی برای متقاعد کردن حماس برای موافقت با توافق است که صاحب کاخ سفید در چارچوب یک توافق به آن نیاز دارد.
خاطرنشان می شود که تلاش ها به نتیجه معکوس منجر شد: حماس اعلام کرد که با معامله ای که شرایط آنها را برآورده نمی کند موافقت نمی نماید.
مجید الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر پیشتر گفته بود که میانجی‌ها همچنان منتظر پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس در نوار غزه و همچنین تبادل گروگان‌ها و اسیران جنبش حماس فلسطینی هستند.
پیشتر بایدن اعلام کرد که اسرائیل پیشنهاد جدیدی برای آتش بس در نوار غزه ارائه کرده است که شامل سه مرحله است. مرحله اول شامل آتش بس کامل، خروج نیروهای اسرائیلی از تمام مناطق پرجمعیت غزه، آزادی برخی از گروگان های حماس از جمله مجروحین، سالمندان و زنان و همچنین آزادی فلسطینیان دستگیر شده از زندان ها است. مرحله دوم شامل توقف نامحدود خصومت ها در ازای آزادی گروگان های باقی مانده است. مرحله سوم اجرای این ابتکار شامل آغاز بازسازی نوار غزه است که در اثر جنگ آسیب دیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала