ورود ترکیه به بریکس نیاز به بیرون شدن این کشور از ناتو ندارد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге
Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2024
عضو شوید
رسانه ها گزارش دادند، که ورود ترکیه به بریکس نیاز به بیرون شدن این کشور از ناتو ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آیدینلیک با استناد به دیدگاه پروفسور حسن اونال می نویسد: ورود ترکیه به بریکس نیازمند بیرون شدن انقره از ناتو و جدا شدن از جهان غرب نیست.
Президент России Владимир Путин принимает участие в неформальном саммите БРИКС в рамках саммита G20 в Турции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2022
عربستان، مصر و ترکیه به بریکس میپیوندند
پیشتر هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود، که این کشور مایل است به عضویت بریکس درآید. افزون بر این، فیدان قصد دارد هفته آینده به روسیه سفر کند و در شورای وزیران خارجه کشورهای بریکس شرکت کند.
پیوستن به بریکس نیازمند بیرون شدن ترکیه از ناتو و جدا شدن از دنیای غرب نیست، زیرا برخی در تلاش برای فروش ترکیه هستند. اگر ترکیه در ناتو بماند و امریکایی‌ها و اروپایی‌ها در سیاست‌های خود در قبال ترکیه تجدیدنظر جدی نکنند، می‌توان با کشورهای غربی روابط خود را حفظ کرد و به بریکس پیوست. به هر حال، بزرگترین شریک های بازرگانی چین، امریکا و اروپا هستند. به عبارت دیگر، پیوستن به بریکس به معنای قطع همه روابط با اروپا و امریکا نیست.
این نشریه به نقل از استاد می گوید: چرا ترکیه باید در حاشیه بماند؟ به گفته وی، امریکا از دالر و موقعیت مسلط خود در نظام پرداخت بین المللی به عنوان ابزاری برای تحریم استفاده می کند.
او تاکید کرد: "این سیستم باید کنار گذاشته شود. در غیر این صورت معنای مخالفت با هژمونی امریکا کمرنگ خواهد شد. تقریباً همه کشورهای شرکت کننده در بریکس این دیدگاه را دارند. تامین مالی تجارت خارجی با ارزهای ملی در حال رشد است. شاید یک سیستم پولی جدید مبتنی بر طلا اجرایی شود. این تنها راه برای به چالش کشیدن هژمونی امریکا در جهان است. یک سیستم پرداخت بین المللی جایگزین مورد نیاز است. تمام دنیا به آن نیاز دارند".
یادآوری می کنیم، که در اول جنوری، روسیه رئیس بریکس برای سال آینده شد. و این با پیوستن اعضای جدید به سازمان آغاز شد - افزون بر فدراسیون روسیه، برزیل، هند، چین و افریقای جنوبی، اکنون شامل مصر، اتیوپی، ایران، امارات و عربستان سعودی است. ریاست بریکس روسیه با شعار تقویت چندجانبه گرایی برای توسعه و امنیت عادلانه جهانی برگزار می شود. به عنوان بخشی از ریاست خود، فدراسیون روسیه بیش از 200 رویداد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را سازماندهی می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала