آغاز دومین نشست گروه تماس منطقه ای برای افغانستان در تهران

© IRNA news agencyآغاز دومین نشست گروه تماس منطقه ای برای افغانستان در تهران
آغاز دومین نشست گروه تماس منطقه ای برای افغانستان در تهران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2024
عضو شوید
دومین نشست گروه تماس منطقه ای برای افغانستان امروز در جای دفتر پژوهش های سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دومین نشست گروه تماس منطقه ای برای افغانستان با حضور نمایندگان ویژه ایران، روسیه، چین و پاکستان در امور افغانستان، صبح امروز (شنبه) در دفتر پژوهش های سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه آغاز شد.
кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2024
برگزاری نشست "ساختار مسکو" درباره ای افغانستان در تهران به زودی
حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در جریان سخنانی در دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای که در تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: در نظر داشته باشیم رویدادهایی که اتفاق می‌افتد، تاثیرات خود را بر منطقه بر جای می‌گذارد.

وی افزود: "گفت‌وگو بر سر همکنشی جمعی با حکومت سرپرست و توافق نظر پیرامون برگزاری نشست سوم گروه تماس منطقه‌ای را در نشست امروز بررسی خواهیم کرد".

پس از سخنان کاظمی قمی، پیام علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران به دومین نشست گروه تماس منطقه ای از سوی رسول موسوی دستیار وزیر خارجه این کشور خوانده شد.
پیش تر، سیدرسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران در یادداشتی در پیوند با دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان در فضای مجازی نوشت: تهران روز شنبه 19 جوزا میزبان نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان خواهد بود.
وی افزود: رایزنی نمایندگان ویژه ایران، پاکستان، چین و روسیه در خصوص آینده افغانستان در دستور کار این نشست قرار دارد.
مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: نشست تهران پیام آور صلح، ثبات، توسعه برای افغانستان و منطقه در پرتو همکاری و همگرایی منطقه‌ای خواهد بود.
یادآوری می کنیم، که دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان، با حضور نمایندگان ویژه ایران، چین، روسیه و پاکستان در امور افغانستان فردا - شنبه 19 ثور - به میزبانی ایران در دفتر پژوهش های سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه در حال برگزاری است.
ضمیر کابلوف فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز روز سه‌شنبه خبر داده بود، که نشست گروه تماس زیر ساختار مسکو درباره ای افغانستان روز هشتم جون (شنبه-19 جوزا) در تهران برگزار می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала