بایدن: یورش با جنگ افزارهای امریکایی به روسیه می تواند غرب را وارد جنگ کند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Джо Байден выступает на пресс-конференции в Вашингтоне
Президент США Джо Байден выступает на пресс-конференции в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2024
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفت: تایید یورش با جنگ افزارهای امریکایی به روسیه می تواند غرب را وارد جنگ کند.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مصاحبه ای با تلویزیون ABC که در جریان سفر به فرانسه انجام داد، اذعان کرد، که تصمیم به این که نیروهای مسلح اوکراین برای یورش با جنگ افزارهای امریکایی به هدف های در روسیه "از لحاظ نظری" می تواند غرب را به درگیری بکشاند.
Президент США Джо Байден выступает на пресс-конференции в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2024
بایدن: امریکا اجازه ای یورش با جنگ افزارهای امریکایی به مسکو را نخواهد داد
او گفت: "از نظر تئوری، این ممکن است رخ دهد، اما بعید است".
به این ترتیب بایدن به درخواست برای اظهار نظر درباره ای تصمیم پسین مبنی بر اجازه یورش های نیروهای مسلح اوکراین با جنگ افزارهای امریکایی به روسیه در نزدیکی مرزهای منطقه خارکف پاسخ داد.
این روزنامه نگار پرسید، که آیا این سیاستمدار می ترسد که چنین اقدامی نه تنها منجر به تشدید درگیری اوکراین، بلکه به دخالت کشورهای غربی، به ویژه خود ایالات متحده در آن شود.
یادآوری می کنیم، که پسین ها چندین کشور غربی به کی‌یف اجازه داده‌اند تا با جنگ افزارهای شان به هر شکلی به روسیه یورش ببرد. به ویژه، هفته گذشته ایالات متحده استفاده اوکراین از جنگ افزارهای داده شده به این کشور را در برابر هدف های در خاک روسیه در مجاورت منطقه خارکف تأیید کرد. در همان زمان، واشنگتن ممنوعیت یورش های برون مرزی با موشک های عملیاتی-تاکتیکی اتکمز و دیگر جنگ افزارهای آتش دوربرد را به اجرا گذاشت.
روز چهارشنبه، آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام غربی که نامش فاش نشد، گزارش داد که اوکراین "در روزهای پسین" از جنگ افزارهای داده شده از سوی امریکا برای یورش به خاک روسیه کار گرفته است، اما جای برخورد این جنگ افزارهای مشخص نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала