پوتین: ثبات افغانستان برای روسیه و ازبیکستان مهم است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин обращается с посланием Федеральному Собранию
Президент РФ Владимир Путин обращается с посланием Федеральному Собранию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2024
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در دیدار با رئیسان خبرگزاری های جهان در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ 2024 تاکید کرد، که ثبات در افغانستان هم برای ازبیکستان و هم برای روسیه بسیار مهم است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ با رئیسان بزرگترین خبرگزاری های بین المللی از آن میان نمایندگان کشورهای غیردوست گفت و گو کرد.
Министр обороны РФ Сергей Шойгу во время переговоров с министром обороны и поддержки вооруженных сил ИPИ, генералом Мохаммадом Резой Аштиани в Тегеране - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2024
شایگو: کمپ های آموزشی جدید ستیزه جویان در افغانستان در حال گشایش است
پوتین در دیدار با رئیسان خبرگزاری های جهان در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ 2024 تاکید کرد، که ثبات در افغانستان هم برای ازبیکستان و هم برای روسیه بسیار مهم است.
رهبر روسیه یادآور شد، مشکلی که ازبیکستان با آن روبرو است دسترسی به اقیانوس جهانی و دریاها است.
به گفته وی، گزینه های مختلفی برای حل آن وجود دارد، از آن میان توسعه لجستیک از طریق خاک افغانستان: "حمل و نقل خط لوله، حمل و نقل ریلی، حمل و نقل جاده ای، تامین منابع انرژی، برق و غیره".
پوتین گفت: "و البته در این زمینه، ثبات در افغانستان هم برای ازبیکستان و هم برای ما بسیار مهم است و ما همیشه از این واقعیت برداشت کرده ایم: قدرت کنترل طالبان در افغانستان، و البته. ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه توافقات در سطح سازمان ملل متحد اجرا می شود، از آن میان اینکه دولت با مشارکت همه گروه های قومی افغانستان، یک موضوع حساس و بسیار مهم است".
پوتین در دیدار با رئیسان خبرگزاری های بین المللی گفت: "ما نیاز به درست کردن پیوندها با دولت طالبان داریم و به طور کلی، ما تماس هایی داریم. من می دانم که افغانستان نیز در حال توسعه این امر است. ما ادامه خواهیم داد، باید به نحوی پیوندها با کشور همسایه را بهبود ببخشیم، به خصوص که ازبیکستان مرز طولانی دارد".
وی خاطرنشان کرد: "تامین امنیت و توسعه لجستیک ضروری است".
پوتین خطاب به عبدالسعید کوچیموف، مدیر کل UzA گفت: "ما توافق کردیم که قطعاً روی این موضوع با هم کار خواهیم کرد و این احتمالات را بررسی خواهیم کرد".
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) از 5 تا 8 جون برگزار می شود. اسپوتنیک شریک اطلاعاتی این انجمن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала