زاخارووا: روسیه چندین سال است که با طالبان تماس دارد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، که روسیه سال ها با طالبان تماس داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا در مصاحبه ای با اسپوتنیک در حاشیه همایش مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ 2024 گفت، که روسیه سال ها با طالبان تماس داشته است.
زاخارووا گفت: "در حال حاضر، کار برای درست کردن پیوندها (با طالبان) در جریان است، اما ما در همه ای این سال ها تماس ها را حفظ کرده ایم، منظورم این است که این موضوع جدیدی برای ما با گروه طالبان نیست.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2024
روشنگری زاخارووا درباره ای چگونگی حذف طالبان از فهرست تروریستان
وی همچنین خاطرنشان کرد، که این تماس‌ها برای حل شماری زیادی از مشکلاتی که امریکایی‌ها و اعضای ناتو در آنجا ایجاد کرده‌اند ضروری است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال 2021 جنگجویان این گروه وارد کابل شدند و کنترل افغانستان را به دست گرفت.
در جریان دو هفته آخر ماه اگوست، تخلیه دسته جمعی شهروندان کشورهای غربی و افغانستانی های همکار با آنها از فرودگاه کابل که زیر نگهبانی نظامیان امریکایی بود، صورت گرفت. در شب 31 اگوست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در آغاز ماه سپتمبر همان سال، ترکیب دولت موقت تک قومی و تک گروهی طالبان افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان* سرپرست وزارت امور خارجه بود و زیر تحریم های سازمان ملل از سال 2001 بود، اعلام شد.
و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، اما جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
هفته گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، که روسیه تصمیم می گیرد تا طالبان را از فهرست تروریستان حذف کند. به گفته ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه، وزارت امور خارجه و وزارت عدلیه فدراسیون روسیه بررسی موضوع را تکمیل کرده اند. این پیشنهاد برای لغو وضعیت طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی در روسیه، به کرملین فرستاده شده است. این تصمیم از سوی رئیس جمهور فدراسیون روسیه اتخاذ خواهد شد. در 5 جون، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، که ایجاد روابط با دولت طالبان ضروری است، تماس هایی وجود دارد.
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) از 5 تا 8 جون برگزار می شود. اسپوتنیک شریک اطلاعاتی این انجمن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала