- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وزیر دفاع آلمان: برلین گرایشی برای فرستادن نیرو به اوکراین ندارد

© AP Photo / Michael SohnНовоназначенный министр обороны Германии Борис Писториус на церемонии приветствия в Министерстве обороны в Берлине
Новоназначенный министр обороны Германии Борис Писториус на церемонии приветствия в Министерстве обороны в Берлине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2024
عضو شوید
وزیر دفاع آلمان امروز چهارشنبه در پاسخ به پرسش های نمایندگان بوندستاگ گفت، که برلین برنامه ای برای فرستادن سربازان آلمانی به اوکراین ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان امروز چهارشنبه در پاسخ به پرسش های نمایندگان بوندستاگ گفت، که برلین برنامه ای برای فرستادن سربازان آلمانی به اوکراین ندارد و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز چنین طرح هایی را به دولت آلمان گزارش نکرده اند.
Российские военные и бойцы ЛНР в освобожденном Лисичанске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کنکاش نامنتظره درباره ای پایان درگیری اوکراین در آلمان
رودیگر لوکاسن، نماینده حزب "آلترناتیو برای آلمان"، در نشست پرسش و پاسخ در بوندستاگ این پرسش را مطرح کرد، که آیا دیگر کشورهای اتحادیه اروپا درباره ای برنامه های فرستادن نیروهای خود به اوکراین گزارشی به دولت آلمان ارائه کرده اند یا خیر و آیا خود برلین قصد دارد نیرو به منطقه درگیری بفرستد.
به گزارش شبکه تلویزیونی فونیکس آلمان، پیستوریوس در پاسخ به این پرسش ها اظهار داشت: "پاسخ هر دو پرسش شما "خیر" است".
یادآوری می کنیم، که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پیشتر گفته بود، که در صورت شکست خطوط مقدم از سوی روسیه و درخواست اوکراین، امکان فرستادن نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند. به گفته وی، "بسیاری از کشورها" با رویکرد فرانسه در خصوص فرستادن احتمالی نیرو موافقت کرده اند.
آنطور که روزنامه "موند" نوشته است، ماکرون قصد دارد یک ائتلاف اروپایی برای فرستادن مربیان نظامی به اوکراین ایجاد کند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، پیش از این گفته بود، که مربیانی که ارتش اوکراین را آموزش می‌دهند، مصونیت ندارند. وی لفاظی پاریس و لندن در خصوص احتمال اعزام نیرو به اوکراین را خطرناک خواند. کرملین همچنین اعلام کرد که سخنان مکرون مبنی بر اینکه موضوع اعزام نیروی نظامی به اوکراین در اروپا بررسی شده، را مورد توجه قرار داده اند و موضع وی در مورد تحمیل "شکست راهبردی" به روسیه نیز به خوبی شناخته شده است. کرملین اعلام داشت که تعدادی از کشورها ارزیابی نسبتاً هوشیارانه ای از خطرات بالقوه چنین اقدامی و خطر احتمالی ورود مستقیم به یک نبردی سخت دارند و این موضوع "به هیچ وجه به نفع این کشورها نیست، آنها باید نسبت به این موضوع واقف باشند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала