شینباوم در انتخابات ریاست جمهوری مکسیکو پیروز شد

© Fotolia / JavarmanВид на центр города Мехико, Мексика
Вид на центр города Мехико, Мексика - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2024
عضو شوید
کلودیا شینبام پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری مکسیکو اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کلودیا شینبام، رهبر جنبش بازسازی ملی مورنا مکسیکو، از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.
او در دیدار با حامیانش گفت: "می‌خواهم از میلیون‌ها مکسیکوی که در این انتخابات تاریخی برای ادامه چهارمین دگرگونی زندگی عمومی در کشور زیبای ما به ما رأی دادند، تشکر کنم".
مکسیکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2024
مکسیکو از ایران و اسرائیل خواهان خویشتنداری شد
شینبام تصریح کرد که بر اساس نتایج اولیه موسسه ملی انتخابات INE، پیشتازی در رقابت برای ریاست جمهوری بیش از 30 فیصد است.
این سیاستمدار افزود که رقبای او قبلاً پیروزی او را به او تبریک گفته بودند: رقیب او از ائتلاف مخالف "قدرت و قلب برای مکسیکو" Xochitl Galvez و رهبر جنبش مدنی خورخه آلوارز.
بر اساس گزارشات آخر سیستم شمارش سریع INE موسسه ملی انتخابات، شینباوم پس از پردازش 52 فیصد از آرا، 57.75 فیصد آرا را به خود اختصاص داده است.
Мигранты пересекают Рио-Гранде в направлении американо-мексиканской границы в Сьюдад-Хуаресе, Мексика - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
مکسیکو؛ مسیر جدید مهاجرت افغان ها به امریکا و مشکلات آن
روز یکشنبه، نزدیک به 100 میلیون مکسیکوی می توانند در انتخابات عمومی رای دهند که رئیس جمهور آینده، کنگرس، چندین والی های ایالت و مقامات محلی را تعیین می کند - در مجموع بیش از 20000 پست دولتی. برای اولین بار در تاریخ مکسیکو، یک زن ممکن است پس از انتخابات ریاست ایالت را بر عهده بگیرد.
برنده رأی در یک دور بر اساس سیستم اکثریت نسبی تعیین می شود - نامزدی که امتیاز بیشتری از بقیه کسب کند رئیس جمهور می شود. مراسم تحلیف برای یک دوره شش ساله چهار ماه پس از روز انتخابات، اول اکتوبر، روز انتقال قدرت اجرایی فدرال برگزار خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала