280 نفر در 24 ساعت در حملات اسرائیل کشته و زخمی شدند

© AP Photo / Hatem AliЖенщина реагирует на израильский удар по дому семьи Шахин в Рафахе
Женщина реагирует на израильский удар по дому семьи Шахин в Рафахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2024
عضو شوید
وزارت صحت عامه غزه: طی 24 ساعت گذشته 60 نفر در نوار غزه کشته و 220 نفر زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه غزه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته در اثر حملات رژیم صهیونیستی دست کم 60 نفر در نوار غزه کشته و 220 نفر زخمی شدند.
وزارت صحت عامه غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی چهار قتل عام خانواده‌ها را در نوار غزه انجام داد که 60 کشته و 220 زخمی در شفاخانه ها بستر شدند.
این وزارت خاطرنشان کرد که از 7 اکتوبر 2023، تعداد قربانیان حملات اسرائیل به غزه به 36439 نفر رسیده است که بیش از 82.6 هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده است.
"
اسرائیل در 7 اکتوبر 2023 مورد حمله راکتی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از این، جنگجویان جنبش حماس فلسطین وارد مناطق سرحدی شده و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را به گروگان گرفتند. به گفته مقامات، حدود 1.2 هزار نفر جان خود را از دست دادند.
قوای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در نوار غزه آغاز کردند که شامل حملات به اهداف غیرنظامی بود. اسرائیل محاصره کامل این منطقه را اعلام کرد: تامین آب، برق، سوخت، غذا و دارو متوقف شد.
نوار غزه در واقع به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد. نیروهای زمینی قوای اسرائیل در شب 7 می وارد رفح واقع در سرحد با مصر شدند. خود این شهر آخرین سنگر حماس محسوب می شود.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس مواضع مسکو، حل و فصل تنها بر اساس فرمول مصوب شورای امنیت سازمان ملل با ایجاد کشور فلسطین در سرحدات 1967 با پایتخت آن در قدس شرقی امکان پذیر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала