راهپیمایی ده ها هزار فعال مدنی در بوداپست در برابر کارهای ناتو + ویدیو

© SputnikВид на город Будапешт, Венгрия
Вид на город Будапешт, Венгрия  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2024
عضو شوید
در بوداپست، ده‌ها هزار از فعالان مدنی در برابر آغاز جنگ ناتو راهپیمایی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار اسپوتنیک می گوید، که ده ها هزار مجارستانی از سراسر این کشور در "راهپیمایی صلح" در مرکز بوداپست در برابر دخالت مجارستان در درگیری در اوکراین و آغاز جنگ جدید ناتو در اروپا شرکت کردند.
در بیانیه برگزار کنندگان راهپیمایی مجمع اتحاد مدنی آمده است: "رهبران اروپایی در تب جنگ می سوزند. آنها پس از فرستادن پول، جنگ افزار و تجهیزات نظامی، در حال برنامه ریزی برای کمک نظامی به اوکراین هستند. در واقع، رئیس جمهور فرانسه بحث بکارگیری از جنگ افزار های هسته ای را باز خواهد کرد. باید جلوی جنون جنگ را بگیریم!".
ده ها هزار نفر از شرکت کنندگان در راهپیمایی پرچم های ملی، تابلوهایی با نام شهرهای خود و پوسترهایی در پشتیبانی از حزب حاکم فیدز در دست داشتند. سرودهای ملی و شعارهای میهنی به گوش می رسد. سازمان دهندگان، خطاب به تظاهرکنندگان پیش از آغاز راهپیمایی گفتند، که یک درگیری جدید در اروپا "دیگر یک خیال پردازی نیست" زیرا "رهبران ناتو اکنون مشغول آماده شدن برای آن هستند".
آنها همچنین خاطرنشان کردند، که مجارها نه تنها از ولایت ها، بلکه از بیرون از کشور، به ویژه رومانیا، لهستان، بریتانیای کبیر، آلمان، ایالات متحده امریکا و کانادا به این راهپیمایی آمدند. راهپیمایی صلح از مرکز بوداپست در امتداد رود دانوب می گذرد و در جزیره مارگارت به پایان می رسد، جایی که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان برای جمعیت سخنرانی خواهد کرد.
کمپین حزب فیدز پیش از انتخابات پارلمان اروپا بر این واقعیت استوار است که مجارستان باید از درگیری در اوکراین دور بماند، بدون اینکه از نظر فیزیکی یا مالی درگیر آن شود.
اوربان پیش از این گفته بود، که اگر "روان‌پریشی نظامی بروکسل" متوقف نشود، می‌توان فرآیندهای کنونی را در سال‌های گذشته مقدمه‌ای برای جنگ جهانی سوم یا حتی قسمتی از آن نامید. وی خاطرنشان کرد: اظهارات سیاستمداران و رسانه های غربی نشان می دهد که اروپا در حال آماده شدن برای آغاز جنگ با روسیه است. به گفته وی، گروه های کاری ناتو در بروکسل در تلاش هستند تا مشخص کنند که این اتحاد چگونه می تواند در درگیری در اوکراین شرکت کند. وی تاکید کرد: در عین حال بوداپست به این فکر می کند که چگونه مجارستان به عنوان یکی از اعضای ناتو نمی تواند در اقدامات ناتو در بیرون از خاک خود مشارکت کند.
"راهپیمایی صلح" پیشین در مارچ 2022 برگزار شد، تظاهرکنندگان با عرضه جنگ افزار به اوکراین و دخالت مجارستان در درگیری مخالفت کردند. سازمان دهندگان تخمین می زنند، که نیم میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت کردند، با وجود اینکه مجارستان کمتر از ده میلیون جمعیت دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала