بایدن اجازه داد که نواحی روسیه را بمبارد کنند

بایدن
بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2024
عضو شوید
بایدن به قوای مسلح اوکراین اجازه داد، آن اهداف را که روسیه در خارکف "تهدید می کنند" نابود نماید.
به گزارش اسپوتنیک، بایدن به اوکراین اجازه داد تا علیه اهدافی در روسیه جنگ متقابل را انجام دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به اسپوتنیک گفت، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا به اوکراین اجازه داده است که از تسلیحات امریکایی برای نبرد ضد توپچی علیه اهدافی در روسیه استفاده کند.
وی گفت: "رئیس‌جمهور اخیراً به تیم خود دستور داد تا اوکراین را قادر سازد تا از سلاح‌های تأمین‌شده توسط ایالات متحده برای مقاصد ضد توپچی در منطقه خارکف استفاده کند تا اوکراین بتواند به نیروهای روسیه که به آن حمله می‌کنند یا برای حمله آماده می‌شوند، پاسخ دهد".
همزمان، وزارت امور خارجه افزود، ممنوعیت استفاده از راکت های ATACMS یا سلاح های دوربرد علیه اهداف در خاک روسیه همچنان به قوت خود باقی است.
روز قبل، پولیتیکو نوشت که بایدن به طور مخفیانه به رژیم کیف اجازه داد تا با سلاح های امریکایی به خاک روسیه حمله کند، اما فقط در منطقه سرحدی با منطقه خارکف. این روزنامه خاطرنشان کرد که در مورد حملات عمیق به روسیه، موضع کاخ سفید تغییر نکرده است.
اخیراً سیاستمداران غربی به طور فزاینده ای خواستار اجازه دادن به نیروهای مسلح اوکراین برای انجام حملات به خاک روسیه شده اند. این بیانیه را ینس استولتنبرگ، سرمنشی ناتو بیان کرد. این موضع به ویژه توسط امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه حمایت شد و لارس لوکه راسموسن وزیر امور خارجه دانمارک گفت که کپنهاگ به کیف اجازه می دهد از طیارات F-16 برای این منظور استفاده کند.
"
همزمان، کشورهای دیگر اتحاد با آن مخالفت کردند. به گفته آنتونیو تاجانی معاون صدرعظم و وزیر امور خارجه ایتالیا، اوکراین باید از سلاح های دریافتی از غرب فقط در خاک خود استفاده کند. و پیتر سییارتو، وزیر خارجه هنگری، طرح های ناتو را ایده ای دیوانه کننده خواند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرد که کشورهای ناتو عمدا وارد دور جدیدی از تنش می شوند و اوکراین را به ادامه جنگ بی معنی تحریک می کنند.
پسکوف تاکید کرد: این امر ناگزیر پیامدهای خود را خواهد داشت و در نهایت به منافع کشورهای که مسیر تشدید مناقشه را در پیش گرفته اند، خسارات زیادی وارد می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала