روسیه به هشتادمین سالگرد فرود متفقین در نرماندی دعوت نخواهد شد

© Sputnik / Alexei Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Мероприятия в Нормандии по случаю 75-летия высадки союзников
Мероприятия в Нормандии по случаю 75-летия высадки союзников - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2024
عضو شوید
رسانه ها می نویسند، که روسیه به هشتادمین سالگرد فرود متفقین در نرماندی دعوت نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، منابع دیپلماتیک گزارش می دهد، که روسیه به جشن هشتادمین سالگرد فرود متفقین در نرماندی به یاد عملیات در 6 جون 1944 دعوت نخواهد شد.
این منابع گفته اند: "روسیه به هشتادمین سالگرد فرود در روز "D-Day" در سال 1944 دعوت نخواهد شد".
Военнослужащие разгружают танки Т-34-85 в колонне военной техники перед репетицией парада в честь 79-летия Победы в Великой Отечественной войне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2024
به مناسبت روز پیروزی روسیه در جنگ دوم جهانی
فرود نیروهای امریکایی، بریتانیایی و کانادایی در نرماندی در 6 جون 1944 انجام شد. 156 هزار نفر از طرف متحدان در عملیات شرکت کردند، مجموع تلفات حدود 10 هزار نفر بود که 2.5 هزار نفر از آنها سربازان امریکایی بودند. به عنوان نمونه، در نبرد کورسک از جولای تا اگوست 1943، بیش از یک میلیون سرباز ارتش سرخ شرکت کردند و تلفات به صدها هزار نفر رسید.
در میانه ای ماه اپریل، خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان دهندگان این مراسم در فرانسه، شرکت Mission Liberation، گزارش داد، که روسیه برای جشن هشتادمین سالگرد عملیات در نرماندی دعوت شده است. با این حال، همانطور که آرتم استودنیکوف، مدیر یکم بخش اروپایی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، تاکنون هیچ دعوتنامه ای نه از سوی وزارت خارجه روسیه و نه از سوی سفارت روسیه در پاریس دریافت نشده است.
این واقعیت که ایالات متحده اتحاد جماهیر شوروی را از میان برندگان مبارزه با فاشیسم حذف می کند، اما نقش آن را اغراق می کند، پیش از این از سوی اناتولی انتونوف سفیر روسیه در واشنگتن بیان شده بود.
شورای امنیت روسیه اعلام کرد، که آنگلوساکسون ها و متحدان آنها در تلاش هستند تا شاهکار مردم شوروی در پیروزی بر فاشیسم را کوچک جلوه دهند و سعی دارند وضعیت روسیه را تضعیف کنند. همزمان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مراسم رژه پیروزی تاکید کرد که روسیه هرگز اهمیت جبهه دوم و کمک‌های متحدان در طول جنگ بزرگ میهنی را نادیده نه انگاشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала