ایالات متحده از پیامدهای مصادره عایدات روسیه برای اوکراین نام برد

© Fotolia / Vladislav KochelaevsБанк
Банк - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2024
عضو شوید
باندوو دستیار سابق ریگان: مصادره دارایی های روسیه درگیری در اوکراین را طولانی تر می کند.
به گزارش اسپوتنیک، مجله امریکایی محافظه کارمی نویسد که داگ باندو، کارشناس ارشد مؤسسه کاتو و دستیار سابق رئیس جمهور سابق امریکا، رونالد ریگان، طی مقاله ای برای این سازمان نوشت: مصادره دارایی های روسیه توسط کشورهای غربی به اوکراین کمک به تقویت سیستم دفاعی خود نمی کند و فقط درگیری را طولانی می کند..
باندوو خاطرنشان می کند که با به دست آوردن موقعیت نیروهای روسی، "کیف و حامیانش به طور فزاینده ای ناامیدی هستند." به گفته وی، مصادره دارایی‌های روسیه برای خرید تسلیحاتی که باشندگان کشورهای غربی از عرضه آن به کیف خسته شده‌اند، می‌تواند تنها "حمایت حداقلی" از تضعیف دفاع اوکراین را فراهم کند.
доллары - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2023
غرب به مصادره دارایی های بانک مرکزی روسیه چشم دوخته است
در مقاله آمده است: "خطرناک‌ترین پیامد مصادره متفقین ممکن است، این باشد که پایان دادن به جنگی که هرگز نباید آغاز می‌شد، دشوارتر می‌کند".
به گفته نویسنده، اوکراینی‌ها امروز "بیشتر به صلح نیاز دارند" و وجوه مسدود شده را می‌توان به عنوان بخشی از حل مناقشه استفاده کرد. این کارشناس می نویسد که ایالات متحده و متحدان اروپایی آن باید از وسوسه غارت غیرقانونی اموال روسیه سرباز بزنند.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهایG7 تقریباً نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان حدود 300 میلیارد یورو مسدود کردند. حدود 200 میلیارد یورو در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب هایEuroclear بلجیم - یکی از بزرگترین سیستم های تسویه در جهان است. تا همین اواخر، اتحادیه اروپا راه های را برای استفاده از دارایی های مسدود شده فدراسیون روسیه تنها برای تامین مالی بازسازی اوکراین مورد بحث قرار می داد.
بانک مرکزی اروپا هشدار داد که این امر می‌تواند در درازمدت خطرات اعتباری را برای پول اروپا به همراه داشته باشد و خواستار "نگریستن فراتر از این درگیری جداگانه" و جستجوی راه‌های دیگر برای تامین مالی کیف شد.
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصامیم "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود." وزارت خارجه روسیه مسدود کردن دارایی های روسیه در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала