امریکا "اسرائیل کوچک" ر ا در سرحدات ترکیه ایجاد می نماید

© AFP 2023 / ILYAS AKENGIN Armed Kurdish militants of the Kurdistan Workers' Party (PKK) stand behind a barricade of concrete blocks during clashes with Turkish forces on September 28, 2015, at Bismil, in Diyarbakir
Armed Kurdish militants of the Kurdistan Workers' Party (PKK) stand behind a barricade of concrete blocks during clashes with Turkish forces on September 28, 2015, at Bismil, in Diyarbakir - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2024
عضو شوید
رسانه بنویس حریت: امریکا با استفاده از پ.ک.ک در حال ایجاد "اسرائیل کوچک" در نزدیکی سرحدات با ترکیه است
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه حریت روز پنجشنبه نوشت، ایالات متحده در حال ایجاد "اسرائیل کوچک" در نزدیکی سرحد با ترکیه با استفاده از شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (PKK) در سوریه است.
این روزنامه روز چهارشنبه گزارش داد که حزب ممنوعه کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) ترکیه با حمایت امریکا قصد دارد انتخابات محلی را در مناطق تحت کنترل خود در سوریه برگزار کند. در حالی که جهان مشغول غزه و اوکراین است، ایالات متحده در حال پی ریزی یک "اسرائیل کوچک" در مرزهای ما است. اقلیم کردستان در 11 جون انتخابات محلی را در منطقه برگزار می کند که از منبج شروع می شود و به سرحدهای ما ختم می شود.
Взрыв в центре Стамбула на улице Истикляль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2023
حزب کارگران کردستان مسئولیت حمله تروریستی در آنکارا به عهده گرفت
این نشریه می نویسد: عفرین و تل رفعت. گزارش شده است که در انتخاباتی که تحت کنترل حکومت اقلیم کردستان برگزار می شود، اسامی مجاز از سوی شورای انتخاباتی که توسط اقلیم کردستان تشکیل شده است، می توانند به عنوان نامزد معرفی شوند.
روزنامه نوشت: "تنها تروریست‌های که در قوای مسلح پ‌ک‌ک خدمت می‌کنند، می‌توانند در انتخابات رای دهند. پیشتر نشریه Gercekgundem به نقل از منابعی در وزارت دفاع ملی گزارش داده بود که ترکیه از نزدیک فعالیت های امریکا در سوریه مرتبط با پ.ک.ک را که در این کشور تروریستی شناخته می شود، ترصد می کند. پیش از این تطبیقات مشترک بین امریکا و پ ک ک در سوریه برگزار شده بود.
درگیری مسلحانه با حزب کارگران کردستان از سال 1984 در ترکیه آغاز شد و در سال 2015 از سر گرفته شد. در شمال عراق پایگاه های پ.ک.ک وجود دارد که نیروهای مسلح ترکیه در حال انجام عملیات هوایی و زمینی علیه آن هستند. حضور نیروهای ترکیه در اردوگاه زلیکان در شمال شرق موصل به محل اختلاف بین بغداد و آنکارا تبدیل شده است که استقرار آن را برای مبارزه با پ.ک.ک ضروری می داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала