سرمنشی سازمان ملل سطح تخریب نوار غزه را بی سابقه خواند

© AP Photo / Steven GovernoПортугальский политик и новый Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерриш
Португальский политик и новый Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерриш - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2024
عضو شوید
آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی جاپانی NHK، سطح تخریب های غزه را بی سابقه خواند و از اسرائیل خواست به تصمیمات دیوان بین المللی تسارنوالی احترام بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک، گوترش گفت: "مشکل این است که عملیات نظامی به گونه‌ای انجام شد که تعداد تلفات غیرنظامی و تخریب زیرنبا‌ها غیرنظامی و خانه های مردم بی‌سابقه است. سطح تخریب مطلقا غیرقابل قبول است".
وی از اسرائیل خواست به تصمیمات دیوان بین المللی تساربوالی که دستور توقف عملیات نظامی در رفح را صادر کرده است، احترام بگذارد.
گوترش تاکید کرد: "تأمین اولویت حقوق بین الملل، حقوق انسانی بین الملل و قانون و احترام به تصمیم دیوان تسارنوالی بین المللی ضروری است. این یک نظر نیست، یک تصمیم الزام آور است. اسرائیل باید از این تصمیم اطاعت کند".
روز جمعه گذشته محکمه بین المللی اسرائیل را به توقف عملیات نظامی خود در رفح در سرحد نوار غزه و مصر ملزم کرد.
صبح روز هفتم اکتوبر 2023 ، اسرائیل مورد حمله راکتی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی قوای اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار راکت شلیک شده است. علاوه بر این، نیروهای حماس پس از حملات راکتی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
چند روز پس از این حمله، قوای اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک سرحد غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد و تامین آب، غذا، برق، ادویه و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
Израильские военнослужащие проходят мимо разрушенных зданий по дороге Салахеддин, которая соединяет север сектора Газа с югом, в районе Зейтун на окраине города Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2024
طرح جدید رئیس سیا برای پایان دادن به درگیری فلسطین و اسرائیل
پیشتر حماس اعلام کرده بود که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد. به گفته منابع رسمی اسراییل، ممکن است در حال حاضر همچنان حدود 100 اسرائیلی در اسارت حماس باشند. به گزارش به گزارش وزارت صحت عامه فلسطین، بیش از 35 هزار نفر کشته و بیش از 78 هزار نفر زخمی شدند و 73 درصد قربانیان را کودکان، زنان و افراد مسن تشکیل می دهند. بر اساس گزارش مقامات اسرائیل شمار جان باختگان اسرائیلی نیز به بیش از 1200 نفر و زخمی ها به 5 هزار نفر رسیده است.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری های نظامی را متوقف کنند. براساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس راهکار "دو دولتی" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است، راه حلی که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس سرحدات 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала