تجدید حملات حوثی ها یمن به کشتی های ترانسپورتی در بحیره سرخ

© AP Photo / Hani Mohammedتوافق حوثی ها و حزب کنگره مردمی برای تشکیل شورای اداره یمن
توافق حوثی ها و حزب کنگره مردمی برای تشکیل شورای اداره یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2024
عضو شوید
امریکا از حمله راکتی حوثی های یمن به کشتی ترانسپورتی- تجارتی در بحیره سرخ خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، قوماندانی مرکزی قوای امریکا (سنتکام) از حمله راکتی حوثی‌های یمن به کشتی تجارتی در بحیره سرخ خبر داد.
در پست سنتکام در شبکه ایکس آمده است بین ساعت 12.05 تا 13.40 به وقت صنعا در 28 می، حوثی‌های مورد حمایت ایران پنج راکت بالستیک ضد کشتی (ASBM) را از مناطق تحت کنترل خود در یمن به سمت بحیره سرخ پرتاب کردند. کشتی تجارتی ترانسپورتی لااکس که تحت پرچم جزایر مارشال و با خدمه یونانی در حرکت بود، اطلاع داد 3 راکت به آن اصابت کرده اما به حرکتش ادامه داده است. اما کشتی های امریکا، ائتلاف و همچنین کشتی های دیگر تجارتی هیچ خسارت یا آسیب به خدمه خود را اعلام نکرده اند".
An MQ-9 Reaper unmanned aerial vehicle - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2024
سرنگونی یک پهپاد امریکایی از سوی حوثی ها
سنتکام همچنین گزارش داد که بین ساعت 10:04 صبح تا 1:30 بعد از ظهر به وقت صنعا، نیروهایش با موفقیت "پنج هواپیمای بدون سرنشین پرتاب شده از قلمرو تحت کنترل حوثی ها در یمن" را بر فراز بحیره سرخ منهدم کردند. در این گزارش آمده است که این پهپادها تهدیدی مستقیم برای کشتیرانی تجارتی در منطقه بودند.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل بحیره سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از این کشتی ها فراخوانده و به آنها در بحیره نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق بحیره سرخ را متوقف کنند. حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در بحیره سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها مانع آزادی کشتیرانی در منطقه نمی شوند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به امریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2024
یورش حوثی ها به 3 کشتی اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط جنوری حملاتی را علیه مواضع حوثی ها انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در بحیره سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای سیاسی انصارالله، این حملات را وحشیگری تروریستی و تهاجم عمدی و غیر موجه خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала