مادورو: امریکا و اتحادیه اروپا از امضای صلح بین روسیه و اوکراین جلوگیری کردند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Венесуэлы Николас Мадуро выступает в Каракасе на акции своих сторонников
Президент Венесуэлы Николас Мадуро выступает в Каракасе на акции своих сторонников - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2024
عضو شوید
رئیس جمهور ونزوئلا گفت: امریکا و اتحادیه اروپا از امضای توافقنامه صلح میان اوکراین و روسیه جلوگیری کردند.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت، که دولت ایالات متحده و نخبگان اتحادیه اروپا از امضای توافقنامه صلح بین اوکراین و روسیه به منظور تضمین درآمد برای تولیدکنندگان جنگ افزارهای غربی جلوگیری کردند.
مادورو در برنامه تلویزیونی خود با مادورو + گفت: "توافق نخستین آماده امضا بود و دستور دولت امریکا و نخبگان اتحادیه اروپا امضا نشد. بیایید روسیه را تجزیه کنیم، تهاجمی را سازماندهی کنیم. و اکنون، آنها در آنجا با جنگی که سود زیادی برای شرکت‌های جنگ افزاری فراهم می‌کند، هستند".
Президент Венесуэлы Николас Мадуро и президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2023
نکوهش یورش پهپادهای اوکراینی به کرملین از سوی مادورو
یادآوری می کنیم، که روسیه در 24 فیبروری 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "پشتیبانی از افرادی که به مدت هشت سال از سوی رژیم کیف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. وی خاطرنشان کرد، که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، روسیه "هیچ فرصتی برای انجام این کار باقی نگذاشت، خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شد که پاسخ دادن به روش‌های دیگر غیرممکن بود".
در فیبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه با روزنامه نگار امریکایی تاکر کارلسون گفت، که گفت و گوها با اوکراین در سال 2022 تقریباً به پایان رسیده است، اما پس از بیرون شدن نیروهای روسی از کیف، طرف اوکراینی همه توافقات را "دور" کرد و سپس ولادیمیر زلنسکی مذاکره با روسیه را از نظر قانونی ممنوع کرد - چنین حکمی صادر کرد. روسیه هرگز مذاکره را رد نکرده است و پوتین در این مورد صحبت کرد.
او همچنین در مصاحبه با روزنامه‌نگار روسی پاول زاروبین گفت، که نمی‌داند آیا غرب خواهان حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین است یا خیر، اما اگر چنین است، روسیه "آماده گفت‌وگو است".
مسکو بارها اعلام کرده است، که برای مذاکره آماده است، اما کیف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانونگذاری معرفی کرده است. غرب از روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال غرب امتناع دائمی کیف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد.
پیش از این، کرملین اعلام کرد که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت در اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد. همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به سوی مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه همه خواسته های مسکو به خوبی در نظر گرفته شود. روسیه بر این باور است، که فرستادن جنگ افزارها به اوکراین در حل و فصل تداخل دارد، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و "با آتش بازی می کند". لاوروف خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در این درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیای کبیر، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала