ممکن طالبان از فهرست نهادهای ممنوعه حذف گردد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Специальный представитель президента России по Афганистану Замир Кабулов
Специальный представитель президента России по Афганистану Замир Кабулов  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه و وزارت عدلیه روسیه به پوتین گزارش دادند که طالبان را می توان از فهرست گروه های ممنوعه خارج کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه گفت که وزارت امور خارجه و وزارت عدلیه فدراسیون روسیه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گزارش دادند که جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) می تواند از لیست سازمان های ممنوعه خارج شود.
کابلوف افزود: ما منتظر تصمیم گیری هستیم. همانطور که این دیپلمات اشاره کرد، این سمت با توافق با سایر بخش ها منتقل شد. وی در پاسخ به این سوال که وزارت امور خارجه در این خصوص چه موضعی دارد، تاکید کرد: مثبت است. این امر (به استثنای طالبان از فهرست افراد ممنوعه قبل از به رسمیت شناختن آن اجباری است که در مورد به رسمیت شناختن صحبت شود.
Мусульмане отмечают Ураза-байрам, Кабул, Афганистан, 21 апреля 2023 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2023
طالبان هیات روسیه را می پذیرد
به گفته وی، به رسمیت شناختن دولت طالبان توسط فدراسیون روسیه بسیار نزدیکتر از زمانی است که آنها در سال 2021 در افغانستان به قدرت رسیدند.
کابلوف خاطرنشان کرد: "اما هنوز برخی از مسائل وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد و پس از آن، رهبری روسیه تصمیم خواهد گرفت."
این دیپلمات همچنین گفت که مسکو هیچ برنامه ای برای برگزاری رویداد یا تبادل تلگراف تبریک با دولت طالبان در رابطه با یکصد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین فدراسیون روسیه و افغانستان ندارد.
جنبش رادیکال طالبان پس از اعلام آمادگی ایالات متحده برای خروج نیروها از افغانستان، عملیات گسترده ای را برای برقراری کنترل بر افغانستان آغاز کرد. در 15 اگوست 2021، رئیس جمهور افغانستان، اشرف غنی به خارج از کشور گریخت و طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند. تا اوایل سپتامبر 2021، پرسنل نظامی ایالات متحده به طور کامل افغانستان را ترک کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала