لاوروف از کنترل قدرت طالبان در افغانستان خبر داد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Российской Федерации Сергей Лавров на министерской встрече Консультативной региональной платформы "3+3" для Южного Кавказа в Тегеране
Министр иностранных дел Российской Федерации Сергей Лавров на министерской встрече Консультативной региональной платформы 3+3 для Южного Кавказа в Тегеране - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2024
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه: طالبان اوضاع افغانستان را کنترل می کند، قدرت عملی در آنجا وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در 18 جنوری این را اعلام کرده گفت که طالبان (سازمان طالبان به دلیل فعالیت‌های تروریستی تحت تحریم‌های سازمان ملل است) عموماً قدرت را در افغانستان کنترل می‌کنند و روسیه با آنها تماس دارد.
وی افزود: "یک دولت عملاً در افغانستان وجود دارد که واقعاً اوضاع را کنترل می کند. بلی، برخی از تنش ها و اعتراضات در آنجا باقی مانده است، اما به طور عموم طالبان قدرت را کنترل می کند".
لاوروف طی کنفرانس مطبوعاتی درباره نتایج دیپلماسی روسیه در سال 2023 افزود: سفارت ما هرگز در کابل دست از کار نکشید.
این دیپلمات تاکید کرد که ماموریت دیپلماتیک روسیه در افغانستان "اگر نه تنها سفارت" است، پس یکی از معدود سفارت ها است. وی خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه در رابطه با به رسمیت شناختن کامل طالبان از سوی دولت با طالبان در تماس است.
وزیر خارجه افزود که در مورد حذف احتمالی وضعیت تروریستی آنها گفت: طالبان (تحت تحریم های سازمان ملل) قدرت واقعی در افغانستان هستند، این کشور نسبت به مسکو بی تفاوت نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала