قوای مسلح اسرائیل از حذف ستردرستیز حماس در کرانه باختری خبر داد

© Sputnik / Issam Al-Rimawi /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудники пограничной службы Израиля
Сотрудники пограничной службы Израиля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2024
عضو شوید
قوای اسرائیل از انحلال ستردرستیز حماس در کرانه باختری رود اردن در رفح خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، قوای مسلح اسرائیل اعلام کردند که یاسین ربیعه، رئیس جنبش فلسطینی حماس در کرانه باختری را حین حمله هوایی در شمال غربی شهر رفح در نوار غزه کشته است.
در پیامی در کانال تلگرامی قوای مسلح اسرائیل آمده است: "اوایل عصر امروز، هواپیماهای اسرائیلی. یاسین ربیعه، قوماندان حماس در یهودیه و سامره (کرانه باختری) تروریست را نابود کردند.
Шлейф дыма поднимается после израильской бомбардировки к северу от Нусейрата в центральной части сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2024
امکان از سرگیری گفت و گوها میان اسرائیل و حماس
خاطرنشان می شود که رابعه تمام فعالیت های حماس در کرانه باختری را رهبری می کرد.
قابل ذکر است که اسرائیل در 7 اکتوبر 2023 مورد حمله راکتی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از این، جنگجویان جنبش حماس فلسطینی وارد مناطق سرحدی شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را گرفتند. به گفته مقامات، حدود 1.2 هزار نفر جان خود را از دست دادند.
نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در نوار غزه آغاز کردند که شامل حملات به اهداف غیرنظامی بود. اسرائیل محاصره کامل این منطقه را اعلام کرد: تامین آب، برق، سوخت، غذا و دارو متوقف شد. به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از 35 هزار نفر کشته و بیش از 78 هزار نفر زخمی شدند.
"
نوار غزه در واقع به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد. نیروهای زمینی ارتش اسرائیل در شب 7 می وارد رفح واقع در مرز مصر شدند. خود این شهر آخرین پایگاه حماس محسوب می شود.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس مواضع مسکو، حل و فصل تنها بر اساس فرمول مصوب شورای امنیت سازمان ملل با ایجاد کشور فلسطین در سرحدی 1967 با پایتخت آن در قدس شرقی امکان پذیر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала