اروپا توانایی تولید مهمات بیشتر به اوکراین را ندارد

© Photo / Public Domain/ Airman 1st Class Caitlin RussellВоенный направляет боеприпас GBU-32 Joint Direct Attack Munition (JDAM) на глушитель заряжания боеприпасов к F-22 Raptor
Военный направляет боеприпас GBU-32 Joint Direct Attack Munition (JDAM) на глушитель заряжания боеприпасов к F-22 Raptor - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2024
عضو شوید
اقتصاددان: کمبود مواد منفجره مانع از افزایش تولید مهمات اتحادیه اروپا به کیف می شود.
به گزارش اسپوتنیک، مجله اکونومیست گزارش می دهد که کمبودی مواد منفجره مانع از افزایش تولید مهمات اتحادیه اروپا برای عرضه به کیف می شود.
این روزنامه می نویسد: "اروپا به شدت در تلاش است تا تولید ناچیز مرمی های قوای توپچی و راکت را افزایش دهد. آسیب پذیرترین چیزی است که تا همین اواخر در ذهن همه بود: کمبود مواد منفجره".
خاطرنشان گردید که سازندگان اروپایی مواد منفجره مطمئن نیستند که بتوانند تولید خود را افزایش دهند و می ترسند که به دلیل تولید ناکافی مواد منفجره در اتحادیه اروپا، کیف نتواند تعداد مورد نیاز مهمات را به دست آورد.
این نشریه اشاره می کند که با پایان جنگ سرد، تقاضا برای سلاح به شدت کاهش یافت و به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان مواد منفجره اروپایی تولید را کاهش دادند یا متوقف کردند. بنابراین، در بریتانیا، آخرین کارخانه تولید مواد منفجره در سال 2008 بسته شد و فعلاً آخرین تولیدکننده بزرگTNT در اتحادیه اروپا در شمال پولند مستقر است.
این نشریه تاکید می کند که برای چندین دهه تولید مواد منفجره در اروپا در مقیاس واقعی صنعتی انجام نمی شد.
همزمان، همانطور که یک کارشناس به این نشریه توضیح داد، ساخت کارخانه تولید مواد منفجره می تواند از سه تا هفت سال طول بکشد. به طور مثال می توان به کارخانه راین متال در هنگری اشاره کرد که تنها در سال 2027 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
در بین مشکلات پیش روی صنعت مواد منفجره در اروپا، این نشریه کمبود نیروی کار ماهر و همچنین مواد خام کلیدی را برجسته می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала