- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

حکایت هولناک یک سرباز اسیر شده روسی در اوکراین

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие реактивного дивизиона артиллерийской бригады группировки войск "Центр"
Военнослужащие реактивного дивизиона артиллерийской бригады группировки войск Центр  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2024
عضو شوید
سرگئی بلیتسا، یک سرباز نیروهای پیاده نظام جمهوری خلق دونتسک در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که پس از اصابت گلوله به سر و سپس به پا همزمان با شکنجه در اسارت اوکراین زنده مانده است.
بلیتسا گفت: "[سربازان اوکراینی] من را روی زانوهایم گذاشتند، به سرم شلیک شد.گلوله از سر عبور کرده و از نزدیک گوش چپ وارد شده و از نزدیک گونه راست خارج شده است و بعداً از خواب بیدار شده و اما بار دیگر با سربازان اوکراینی روبرو شد و مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفت.
بلیتسا به یاد می آورد که در طول شکنجه، بارها از هوش رفت و بازجو نیز به پای او شلیک کرد. او به زودی به بیمارستانی در شهر خارکف منتقل شد و در آنجا تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفت. در مارس 2023 با اسرای جنگی اوکراینی مبادله شد.
بلیتسا پس از بازگشت به روسیه بار دیگر تحت کمک پزشکی قرار گرفت و فک او جوش خورد، اما گوش چپ او هرگز قابل معالجه نخواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала