فنلند پناهندگانی را که از مرز روسیه می‌آیند، بازمی گرداند

© AP Photo / Sergei GritsЗабор на КПП Нуйямаа между Россией и Финляндией в Лаппеенранте
Забор на КПП Нуйямаа между Россией и Финляндией в Лаппеенранте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2024
عضو شوید
رئیس وزارت امور داخله فنلاند روز شنبه گفت، که با تصویب قانون اخراج، مرزبانان فنلاند پناهجویانی را که از مرز روسیه وارد شده اند، باز می گرداند.
به گزارش اسپوتنیک، ماری رانتانن، رئیس وزارت امور داخله فنلند روز شنبه گفت، که با تصویب قانون بیرون کردن، مرزبانان فنلند پناهجویانی را که از مرز روسیه وارد شده اند، باز می گرداند، حتی اگر طرف روسی از پذیرش آنها خودداری کند.
دولت فنلند پیش از این لایحه ای را برای محدود کردن پذیرش پناهندگان و بیرون کردن آنها به پارلمان ارائه کرده بود.
Забор на КПП Нуйямаа между Россией и Финляндией в Лаппеенранте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2023
متهم در جایگاه مدعی نشسته/ ساخت آشفتگی مصنوعی مهاجرت در مرز روسیه از سوی فنلند
رادیو و تلویزیون عمومی Yle به نقل از او گفت: "ما از این واقعیت نتیجه می گیریم که وقتی این قانون لازم الاجرا شود، در هر صورت آنها (پناهجویان) به طرف روسیه بازگردانده خواهند شد".
به گفته وی، شخصی که بدون دلیل تلاش می کند از مرز بگذرد، حتی اگر طرف روسی از پذیرش او خودداری کند، به روسیه بازگردانده می شود.
رادیو و تلویزیون عمومی Yle گزارش می دهد، که رانتانن مشخص نکرد که چگونه این امر در عمل اجرا خواهد شد.
پیش از این، نخست وزیر پتری اورپو گفته بود، که این قانون امکان بررسی بیشتر موضوع باز کردن جزئی مرز با روسیه را فراهم می کند. بر اساس این لایحه، دولت می‌تواند پذیرش پناهجویان را در قسمت خاصی از مرز محدود کند. وزارت امور داخله این کشور پیش از این خاطرنشان کرده بود، که تصمیم برای محدود کردن پذیرش می‌تواند برای یک ماه اتخاذ شود و خود قانون به مدت یک سال لازم‌الاجرا خواهد بود.
یادآوری می کنیم، که مقام های فنلند بارها روسیه را به ارسال عمدی پناهجویان به فنلند متهم کرده اند. فرض بر این است که پناهجویانی که به گفته مقام های فنلند گفته می شود "ابزار نفوذ" هستند، نمی توانند وارد قلمرو مشخص شده در تصمیم دولت شوند و اخراج خواهند شد. وزارت امور داخله این کشور پیش از این گزارش داده است، که برای پناهندگانی که در وضعیت آسیب پذیری ویژه قرار دارند استثنا قائل می شوند.
مرز فنلند و روسیه با تصمیم مقامات فنلند تا اطلاع بعدی بسته است. فنلند از نومبر 2023 در بحبوحه جریان غیرقابل کنترل پناهجویان از کشورهای سومی، محدودیت هایی را در گذرگاه های مرزی اعمال کرد. مقامات فنلند بارها روسیه را به فرستادن عمدی پناهجویان به مرز متهم کرده اند. ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، اتهامات روسیه مبنی بر دخالت در بحران مهاجرت در اتحادیه اروپا را رد کرد و آنها را استانداردهای دوگانه غرب خواند. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، در مورد بسته شدن پست های بازرسی فنلند در مرز با فدراسیون روسیه، خاطرنشان کرد که موضع روس هراسی که رهبران فنلند اکنون شروع به پایبندی به آن کرده اند عمیقاً مایه تاسف است. پسکوف تاکید کرد، که مرزبانان روسیه از تمام دستورالعمل ها پیروی می کنند، "گذرگاه مرزی توسط کسانی استفاده می شود که حق قانونی آن را دارند" و اتهامات دور از ذهن برای مسکو پذیرفتنی نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала