- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

آزادی روستای آرخانگلسکی و کشته شدن بیش از 1000 سرباز اوکراینی

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Боевая работа расчетов САУ "Гиацинт-С" ЦВО на Авдеевском направлении
Боевая работа расчетов САУ Гиацинт-С ЦВО на Авдеевском направлении - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه گفت: ارتش روسیه روستای آرخانگلسکی را در جمهوری خلق دونتسک روسیه آزاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد، که نیروهای روسی "کنترل روستای آرخانگلسکی در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند.
در پیام وزارت دفاع روسیه آمده است: "واحدهای گروه سربازان "مرکز" در نتیجه عملیات نظامی موفق، شهرک آرخانگلسکی جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند".
کی یف 210 سرباز خود را در منطقه عملیاتی یگان "غرب" نیروهای روسیه از دست داد
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته یگان‌های "غرب" نیروهای مسلح روسیه مواضع سودمندتری را تحت کنترل در آوردند، نیروهای مسلح اوکراین حدود 210 نیروی نظامی و دو خودروی زرهی خود را از دست داد.
به گزارش این وزارتخانه، واحدهای گروه "غرب" نیروهای روسیه مواضع سودمندتری را کنترل کردند و همچنین تشکیلات تیپ 241 دفاع سرزمینی را در منطقه شهرک استپووایا نووسلووکا در منطقه خارکف شکست دادند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: "نیروهای مسلح اوکراین 210 پرسنل نظامی، دو خودروی زرهی رزمی و سه خودرو را از دست دادند".
همچنین گفته شده است، در جریان نبرد خمپاره ای یک هویتزر 152 میلی متری دی-20، یک توپ خودکششی گووزدیکا 122میلی متری و یک هویتزر دی-30 125 میلی متری دشمن مورد هدف قرار گرفت.
کشته و زخمی شدن نزدیک به 475 نیروی اوکراینی در عملیات گروه "جنوب" روسیه در جریان یک شبانه روز
به گزارش وزارت دفاع روسیه در جریان یک شبانه روز گذشته یگاه "جنوب" نیروهای روسیه، نیروهای مسلح اوکراین را در شهرک‌های اوسترویه و کنستانتینوفکا دونتسک شکست دادند، دشمن بیش از 475 سرباز و دو انباز مهمات خود را از دست داد
در گزارش روزانه وزارت دفاع روسیه از عملیات ویژه نظامی آمده است: "یگان‌های گروه "جنوب" نیروهای مسلح روسیه در جریان یک شبانه روز گذشته وضعیت را در خط مقدم بهبود بخشیدند و نیروی انسانی و تجهیزات تیپ 79 حمله هوایی نیروهای مسلح اوکراین و تیپ 116 دفاع از تروریستان را در مناطق شهرک‌های اوسترویه و کنستانتینوفکا در جمهوری خلق دونتسک شکست دادند".
همچنین گفته شده است: "دشمن بیش از 475 نیرو، دو خودروی زرهی رزمی و 5 خودرو دیگر خود را از دست داد".
افزون بر این، دو انبار مهمات نیروهای مسلح اوکراین نابود شد.
نیروهای کی یف 220سرباز خود را درمنطقه عملیاتی یگان "شمال" نیروهای روسیه از دست دادند
وزارت دفاع روسیه روز اعلام کرد، که یگان های گروه "شمال" نیروهای مسلح روسیه در جریان یک شبانه روز گذشته به پیشروی در عمق دفاعی دشمن ادامه دادند و دو ضد حمله در مناطق شهرک های ولچانسک و گلوبوکویه در منطقه خارکف را دفع کردند.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "یگان‌های گروه شمال به پیشروی خود در عمق دفاعی دشمن ادامه می‌دهند و باکشییوکا در منطقه خارکف را آزاد کردند".
خاطرنشان می شود که "دو ضد حمله در مناطق شهرک های ولچانسک و گلوبوکویه در منطقه خارکف دفع شد".
در این کزارش آمده است: "تلفات نیروهای مسلح اوکراین طی روز گذشته بالغ بر 220 پرسنل نظامی و سه خودرو بود".
افزون بر این، در جریان نبرد توپخانه ای، یک دستگاه توپخانه خودکششی 155 میلی‌متری پانزرهاوبیتس ساخت آلمان، دو فروند هویتزر 152 و 122 میلی‌متری دی-20، پایه توپخانه خودکششی گووزدیکا، دو هویتزر 122 میلی‌متری دی-30، توپ 100 میلی متری "راپیر" و همچنین خودروهای رزمی گراد و ومپایر نیروهای اوکراین نابود شد.
کی یف 410 سرباز خود را در جریان 24 ساعت در منطقه عملیاتی یگان "مرکز" روسیه از دست داد
به گزارش وزارت دفاع روسیه، طی شبانه روز گذشته گروه "مرکز" نیروهای مسلح روسیه شهرک آرخانگلسکی در جمهوری دونتسک را آزاد کردند؛ نیروهای روسیه در دونتسک 3 ضد حمله را دفع کردند و دشمنحدود 410 سرباز خود را از دست داد.
به گزارش این وزارتخانه، یگان های "مرکز" نیروهای مسلح روسیه تشکیلات 24، 100 مکانیزه، تیپ 25 هوابرد و تیپ 241 دفاع زمینی نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق شهرک هایی در دونتسک شکست دادند.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "سه ضدحمله گروه های تهاجمی 142، 144 پیاده نظام، تیپ 47 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک های شومی، نتایلوو و سولوویوو جمهوری خلق دونتسک دفع شد. تلفات دشمن بالغ بر 410 پرسنل نظامی، سه خودروی زرهی رزمی و دو خودرو دیگر بود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала