بایدن در کنفرانس اوکراین شرکت نخواهد کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند
بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2024
عضو شوید
بلومبرگ: ممکن بایدن رئیس جمهور امریکا در کنفرانس اوکراین 15-16 جون شرکت نکند.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش بلومبرگ به نقل از منابع، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به احتمال زیاد در کنفرانس اوکراین که در اواسط جون در سوئیس برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد.
در این گزارش آمده است: "چند نفر از رهبران گروه 7 قصد دارند به این کنفرانس بپیوندند، اما نه بایدن و نه معاون رئیس جمهور کامالا هریس قصد شرکت در آن را ندارند.
به گفته این آژانس، رئیس جمهور امریکا قرار است به لس آنجلس سفر کند، جایی که رویدادی به جمع آوری کمک های مالی برای مبارزات انتخاباتی او در 15 جون برگزار می شود.
جو بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2024
بایدن "وضعیت اضطراری" در مورد اوکراین را تمدید کرد
کنفرانس اوکراین در 15 تا 16 جون در نزدیکی شهر لوسرن برگزار می شود. حدود 160 ایالت به این نشست دعوت شده اند که 70 ایالت قبلاً مشارکت خود را تایید کرده اند. همانطور که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن گفت، ایالات متحده به طور فعال برای این رویداد آماده می شود، اما هنوز آماده اعلام مشارکت رئیس کاخ سفید نیست.
وزارت امور خارجه روسیه از شرکای کشورهای اکثریت جهان خواست تا هوشیار باشند و از شرکت در کنفرانس خودداری کنند تا از کشاندن خود به اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه جلوگیری کنند. دولت رئیس جمهور برازیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، گفت که او به سوئیس نخواهد رفت و سیریل رامافوزا، رئیس جمهور افریقای جنوبی نیز در آنجا نخواهد بود.
به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روسیه آماده شرکت در مذاکرات صلح در مورد اوکراین است، اما برای کنفرانس در سوئیس دعوت نشده است. رئیس‌جمهور تاکید کرد: با این حال نمی‌توان در مورد فرمول‌های صلح که مبتنی بر وضعیت واقعی نباشد، بحث کرد. وی خاطرنشان کرد که تلاش برای تحمیل شروط به روسیه برای حل بحران به همان شکلی که تلاش برای تحمیل یک شکست استراتژیک به روسیه خاتمه می یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала