چین به بریتانیا: شما به آشفتگی اوکراین دامن می زنید نه ما

© AP Photo / Ng Han GuanПресс-секретарь Министерства иностранных дел Китая Ван Вэньбинь
Пресс-секретарь Министерства иностранных дел Китая Ван Вэньбинь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه چین درپاسخ به بریتانیا گفت: این بریتانیا است، که به آشفتگی اوکراین دامن می زند نه چین.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: این کشور بریتانیا است که به آشفتگی اوکراین دامن می زند نه چین و این لندن بود که دو سال پیش مانع دستیابی روسیه و کی یف به توافق شد.
Танки Т-72 на репетиции парада к 75-летию Сталинградской битвы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
هراس بریتانیا از اتحاد روسیه و چین
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: "ما متوجه شدیم که اظهارات مربوطه طرف بریتانیایی حتی توسط متحدان نزدیک خود نیز به رسمیت شناخته نمی شود. لازم به ذکر است که در مسئله اوکراین این طرف بریتانیایی است که به بحران اوکراین دامن می زند و نفت روی آتش می ریزد و نه چین".
وی در ادامه افزود: "گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه روسیه و اوکراین دو سال پیش به توافقی برای پایان دادن به درگیری نزدیک شده بودند و به دلیل موانع بریتانیا و سایر طرف‌ها بود که مناقشه تا کنون به طول انجامیده است".
بریتانیا باید به جای یورش به چین به نقش خود در آشفتگی اوکراین فکر کند
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت، که لندن بهتر است به جای یورش های زبانی بی پایه به پکن، به نقش خود در آشفتگی اوکراین فکر کند.
وانگ ونبین گفت: "بریتانیا به جای یورش های بی اساس به چین، باید به این فکر کند که لندن در مسئله اوکراین چه نقشی ایفا کرده است".
وی افزود: در حالی که چین و جامعه بین المللی برای کمک به کاهش اوضاع با یکدیگر همکاری می کنند، طرف انگلیسی بار دیگر اظهارات غیرمسئولانه می کند که باید با احتیاط برخورد شود.
یادآوری می کنیم، که پیش از این، گرانت شاپس، رئیس وزارت دفاع بریتانیا گفته بود، که لندن و واشنگتن ظاهراً "شواهدی" دارند که نشان می‌دهد چین در حال تأمین یا قصد آغاز تأمین تسلیحات روسیه برای استفاده در درگیری‌های اوکراین است، اما شواهدی ارائه نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала