نیویارک تایمز: قدرت جنرال عبدالرازق در افغانستان برپایه ای "شکنجه و کشتار غیر قانونی" شکل گرفته بود

© Photo / General Abdul Raziq FBجنرال رازق، فرمانده پولیس کندهار
جنرال رازق، فرمانده پولیس کندهار  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2024
عضو شوید
نیویارک تایمز در یک گزارش تازه گفته است که قدرت فرمانده پیشین امنیه کندهار در میدان نبرد، برپایه سال‌ها شکنجه، کشتار غیرقانونی و بزرگترین کارزار ناپدید شدن اجباری در جریان جنگ 20 ساله امریکا در افغانستان شکل گرفته بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، نیویارک تایمز در یک گزارش نوشته است: جنرال رازق اچکزی که از افراد نزدیک و شریک امریکا در جنگ با طالبان بود، در بیست سال حضور امریکا در افغانستان سبب ناپدید شدن اجباری و مرگ صدها تن در افغانستان شده است.
امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
صالح: گروه طالبان به هدایت آی اس آی جنرال رازق را ترور و به جنرال امریکایی آسیبی نرساند
در این گزارش آمده است، که نیویارک تایمز به صدها صفحه‌ از دفترچه‌های زمان جمهوریت که به امریکا تعلق داشت دست پیدا کرده که تقریباً 2 هزار و 200 مورد از ناپدید شدن‌های اجباری در کندهار در آن شناسایی شده است.
بر بنیاد این گزارش، 368 مورد از ناپدید شدن‌های اجباری و ده‌ها قتل قضایی به فرمانده پیشین امنیه کندهار نسبت داده شده است.
موردی دیگری که در این گزارش درج گردیده این است که بسیاری از شهروندان افغانستان به این باورند که جنرال رازق با استفاده از حمایت امریکا به دنبال انتقام‌های شخصی و رقابت‌های قبایلی بوده است.
یادآوری می کنیم، که جنرال عبدالرازق پس از چاشت روز پنج‌شنبه 18 اکتوبر 2018 در ساختمان دفتر والی کندهار در نشست که با اسکات میلر، فرماندۀ نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان داشت، به شکل مرموزی کشته شد.
در زمان حکومت ریاست جمهوری هم در افغانستان از جنرال رازق به عنوان چهره برجسته ضد پاکستان و طالبان یاد می‌شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала