مک‌کال: دولت بایدن از انتقال پول مالیات‌دهندگان به طالبان جلوگیری کند

© AP Photo / Evan VucciПредседатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол беседует с журналистами в Нью-Йорке, США
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол беседует с журналистами в Нью-Йорке, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2024
عضو شوید
رییس کمیته پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان امریکا می‌گوید، که دولت رییس جمهور کنونی باید از انتقال پول مالیات‌دهند‌گان امریکا به طالبان جلوگیری کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، مایکل مک‌کال، رییس کمیته پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان امریکا، این اظهارات را سه‌شنبه‌شب، 1 جوزا، به‌دنبال نشر گزارش پسین اداره بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار)، مبنی بر پرداخت نزدیک به 11 میلیون دالر مالیه از سوی نهادهای موسسات همکار ایالات متحده به طالبان، بیان کرده است.
وی در بیانیه‌ای گفته است، که ایالات متحده پس از چیرگی دوباره طالبان بر افغانستان، بیش از 2.8 میلیادر دالر برای رسیدگی به بحران انسانی ایجاد شده توسط طالبان فراهم کرده است.
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол во время слушаний в Комитете Палаты, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2024
تهدید به دستگیری بلینکن در پیوند به بیرون شدن امریکا از افغانستان از سوی مک کال
رییس کمیته پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان امریکا افزوده است: "سال گذشته، من درخواست کردم که سیگار در مورد میزان سود مالی دالر‌های مالیات‌دهندگان امریکا برای طالبان گزارش دهد. جای تعجب نیست که سیگار دریافته است که حداقل 10.9 میلیون دالر از مالیات‌دهندگان به طالبان ارایه شده است".
مک‌کال این کمک امریکا به طالبان را ناپذیرفتنی خوانده و از دولت بایدن خواسته است تا اقدامات فوری را برای جلوگیری از انتقال دالرهای مالیات‌دهنده‌گان امریکایی به طالبان انجام دهد.
گفتنی است که روز گذشته (دوشنبه، 31 ثور) سیگار در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده بود که موسسات همکار امریکا 10.9 میلیون دالر به‌عنوان خدمات آب‌و‌برق و مالیات گمرکی به طالبان پرداخت کرده‌اند.
سیگار گفته که ایالات متحده از اکتوبر 2021 تا سپتمبر 2023 بیش از 1.6 میلیارد دالر به افغانستان زیر سلطه طالبان کمک کرده است.
این رقم حدود 63 درصد کل کمک‌های مالی امریکا طی بیست سال جمهوریت به افغانستان است.
اداره بازرس ویژه امریکا این اطلاعات را از 144 نهاد مددرسان جمع‌آوری کرده است که از سال 2021 به این‌سو در افغانستان فعالیت می‌کنند.
همچنان در این گزارش آمده است که طالبان از استخدام کارمندان در نهادهای مددرسان گرفته تا توزیع کمک‌ها مداخله می‌کنند.
چند روز پیش میتو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا هم گفته بود که واشنگتن به تلاش‌هایش برای اطمینان از این‌که کمک‌های بشردوستانه به‌طور غیرمستقیم به نفع طالبان استفاده نشوند، ادامه می‌دهد.
این در حالی است که سیگار در ماه عقرب گذشته نیز اعلام کرده بود که طالبان بخش عمده از کمک‌های بشری به مردم افغانستان را در راستای منافع خود به کار می‌برند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала